اختتامیه اردوی استعدادهای قرآنی غرب کشور برگزار شد
کد خبر: 3635517
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴

اختتامیه اردوی استعدادهای قرآنی غرب کشور برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: اختتامیه اردوی آموزشی تفریحی استعدادهای قرآنی غرب کشور ظهر امروز شش شهریورماه در دبیرستان علامه طباطبایی شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز شش شهریورماه اختتامیه اردوی آموزشی تفریحی استعدادهای قرآنی غرب کشور با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، اساتید و مسئولین قرآنی و در حضور 110 نفر از برترین‌های قرائت هفت استان غربی کشور در دبیرستان نمونه علامه طباطبایی شهرکرد برگزار شد.
حجت‌الاسلام مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، در آیین اختتامیه این اردو با اشاره به حدیث ثقلین، گفت: همه گرفتاری در نتیجه عدم عمل به این فرمایش گران‌بهای پیامبر اکرم(ص) است.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که یکی از پرسش‌های قیامت از دوران جوانی خواهد بود خطاب به نوجوانان مستعد قرآنی، افزود: شما نوجوانان بهار عمرتان را صرف قرآن می‌کنید که بسیار ارزشمند است.
حجت‌الاسلام مرتضوی با بیان اینکه بنا بر فرمایش امام علی(ع) قرآن شما(قرآنیان) را در روز قیامت شفاعت می‌کند، اظهار کرد: اهل‌بیت کلید فهم قرآن هستند و توجه به فرمایشات اهل در فهم قرآن ضروری است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به پنج خطبه امام علی(ع) در نهج‌البلاغه که درمورد قرآن آمده است، تصریح کرد: ایشان در این خطبه‌ها بر یادگیری، فهمیدن، به‌کارگیری و آموزش قرآن به دیگران سفارش کرده‌اند.
وی در پایان عنوان کرد: بنا بر فرمایشی از امام علی(ع) همه مردم در قیامت گرفتار می شوند مگر قرآنیان که کمترین پرسش ها از ایشان می شود.
در ابتدای این مراسم نیز نوجوانان مستعد قرآنی استان لرستان سرودی قرآنی را اجرا کردند.
در پایان نیز برترین نفرات اردوی استعدادهای قرآنی غرب کشور به میزبانی چهارمحال و بختیاری با اهدای جوایز تقدیر شدند.
captcha