نقشه جدید اسرائیل برای تغییر بافت جمعیتی قدس
کد خبر: 3635781
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

نقشه جدید اسرائیل برای تغییر بافت جمعیتی قدس

گروه بین‌الملل: رژیم صهیونیستی قصد دارد یک محله یهودی جدید در شهر قدس بسازد و حضور نظامیان خود را در این شهر افزایش دهد.

نقشه جدید اسرائیل برای تغییر بافت جمعیتی قدس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به  نقل از خبرگزاری «فلسطین الیوم»، «گیلعاد اردان»، وزیر امور راهبردی و امنیت عمومی رژیم اسرائیل به همراه رئیس پلیس این رژیم دیروز، 6 شهریور، تور بازدیدی از شهر قدس داشتند که در جریان آن اردان از مناطق یهودی‌نشین این شهر اشغالی دیدن کرد.
یورش تحریک‌آمیز به محوطه مسجدالاقصی نیز بخشی از این بازدید بود و معلوم شد که اردان نقشه‌ای برای این شهر دارد که متشکل از دو بخش است.
به گفته شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی، بخش نخست این برنامه، به کارگیری 1250 نیروی پلیس جدید در قدس و نصب هزاران دوربین در این شهر و همچنین افزایش حقوق پلیس است.
بخش دوم این برنامه، ساخت یک محله یهودی در این شهر است.
بنابر گزارش‌ها، در این بازدید اردان مدعی حاکمیت اسرائیل بر قدس اشغالی شد.
رژیم صهیونیستی در دهه‌های گذشته تلاش کرده تا بافت جمعیتی قدس را با ساخت شهرک‌های یهودی، تخریب اماکن تاریخی و اخراج فلسطینیان از این شهر تغییر دهد.
اقدامات تل‌آویو باعث تنش‌های زیادی در مناطق اشغالی شده، به طوری که تنها از ابتدای ماه اکتبر سال 2015، بیش از 300 فلسطینی در نتیجه تنش‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

captcha