مراسم دومین سال شهادت مفسر شهیدمنا برگزار شد
کد خبر: 3635787
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

مراسم دومین سال شهادت مفسر شهیدمنا برگزار شد

گروه حوزه‌های علمیه: مراسم دومین سال شهادت آیت‌الله محمدرضا مؤیدی قمی، مفسر شهید منا ششم شهریور ماه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مراسم دومین سال شهادت آیت‌الله محمدرضا مویدی قمی که در حادثه منا در سال 94 به لقاء لله پیوست دیشب ششم شهریور ماه با حضور آیت‌الله العظمی علوی گرگانی، جمع زیادی از اقشار مختلف مردم و علما و روحانیون حوزه علمیه و شاگردان آن مرحوم برگزار شد.
در این مراسم که در مسجد آبشار قم برگزار شد حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی، از محققان و پژوهشگران حوزه علمیه در سخنانی به برخی ویژگی‌های آیت الله مویدی اشاره و عنوان کرد: آن مرحوم خود را شاگرد اولیاء خدا می دانست و با عمق وجود به تدریس و بحث در مورد آیات و روایات می پرداخت.
حسینی قمی ادامه داد: ایشان نظم و پشتکار خوبی داشتند و ده‌ها اثر تالیف کرده‌اند که به خصوص آثار ایشان در مورد نهج‌البلاغه سبب رواج این کتاب شریف در حوزه شده است.
این خطیب عنوان کرد: ایشان از افراد پیشگام در تدریس قرآن و نهج‌البلاغه در حوزه علمیه بود و زمانی که هنوز سخن چندانی از تفسیر در حوزه بر سر زبان‌ها نبود ایشان جلسه تفسیر تشکیل دارد و به نهج‌البلاغه پرداخت.
حسینی قمی ادامه داد: آیت‌الله مویدی قمی شاگردانی تربیت کرده است و از خود کارهای حسنه و خیرات و باقیات الصالحات زیادی بر جای گذاشته است که ذخیره قیامت او خواهد بود.
وی همچنین با تسلیت شهادت امام باقر(ع) گفت: حوزه های علمیه مدیون همه ائمه(ع) و به ویژه صادقین(ع) هستند و باید حق این بزرگواران را با تبعیت از دستوراتشان ادا کنیم. 
یادآور می‌شود آیت‎الله محمدرضا مؤیدى قمی جزء مفقودین فاجعه منا بود که پیکر مطهرشان پس از ۱۸ روز شناسائی و به میهن بازگشت.
مراسم دومین سال شهادت مفسر شهیدمنا برگزار شد
آیت‌الله محمدرضا مؤیدى قمی از اساتید اخلاق بود و مدتی ریاست سنی مجمع عالی تفسیر حوزه‎های علمیه را برعهده داشت. آن عالم جلیل‌القدر عمر بابرکت خود را وقف تشنگان علم، تهذیب نفوس، تربیت شاگردان و پرورش عالمان کرده بود.
آیت‌الله مؤیدی قمی در سال ۱۳۲۰ هجری شمسی در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود و در عمر با برکت خویش به تلاش در حوزه تبلیغ اکتفا ننموده، ایشان مدتی در دانشگاه امام حسین(ع) در تهران به تدریس مشغول بودند و چند سال در دانشگاه زاهدان مشغول تدریس شدند.
captcha