امام صدر رمز وحدت ملی و مقاومت در برابر اسرائیل است
کد خبر: 3635934
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
کمیته دوستان «یحیی سکاف»:

امام صدر رمز وحدت ملی و مقاومت در برابر اسرائیل است

گروه بین‌الملل: کمیته دوستان «یحیی سکاف»، اسیر مبارز لبنانی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سی‌ونهمین سالروز ربوده شدن امام موسی صدر و دوستان ایشان «شیخ محمد یعقوب» و «عباس بدرالدین»، امام صدر را رمز وحدت ملی و مقاومت در برابر اسرائیل دانست.

وفاداری به امام موسی صدر در ادامه دادن راه او متجلی می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «النشره»، کمیته دوستان «یحیی سکاف»، اسیر مبارز لبنانی با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی کامل با خانواده امام موسی صدر و دوستان ایشان «شیخ محمد یعقوب» و «عباس بدرالدین»، امام موسی صدر را نماد مقاومت علیه اسرائیل و نماد وحدت ملی و همزیستی میان ادیان و گروه‌های اجتماعی دانست.
در این بیانیه با تاکید بر این که اعلام همبستگی با مسئله ملی «ربودن امام موسی صدر و دوستانش» واجب دینی و ملی است، آمده است: امام موسی صدر از نخستین مدافعان مظلومان و به ویژه مسئله فلسطین و وحدت لبنان بود.
در ادامه این بیانیه آمده است: وفاداری به امام موسی صدر در ادامه‌دادن راه او در مقاومت و جهاد متجلی می‌شود، زیرا ایشان با تمام قوا و امکاناتش پیوسته تأکید داشت که قطب‌نما پیوسته باید به سمت مبارزه با رژیم صهیونیستی باشد.
در این بیانیه آمده است: هزاران مجاهد به دست امام موسی صدر تربیت شدند و با ادامه‌دادن راه ایشان توانستند، دشمن صهیونیستی را در جنوب لبنان شکست دهند.
کمیته دوستداران یحیی سکاف همچنین از نبیه بری، رئیس مجلس نمایندگان لبنان و اعضای جنبش أمل این کشور خواستند ادامه‌دهنده راه امام موسی صدر باشند. 
«یحیی سکاف» یکی از این جوانان مقاومت بود که به همراه تعدادی از دوستان خود، در ۱۱ مارس سال ۱۹۷۸ میلادی  در عملیاتی ضد ارتش اسرائیل، ۳۷ نفر از صهیونیست‌ها را به هلاکت رسانده و ۸ تن دیگر را زخمی کردند و وی در این عملیات قهرمانانه توسط صهیونیست‌ها اسیر شد.
علی‌رغم ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر کشته‌شدن «یحیی سکاف» در جریان درگیری‌ها با نظامیان اسرائیل در همان روز ۱۱ مارس ۱۹۷۸، اما جمال سکاف برادر وی بارها به نقل از دیگر اسیران آزاد شده از زندان‌های اسرائیل تاکید کرده که «یحیی سکاف» زنده است.
captcha