مبنای بازسازی واقعه غدیر بر اساس آیات قرآن کریم باشد + عکس
کد خبر: 3636031
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
آیت‌الله سعیدی:

مبنای بازسازی واقعه غدیر بر اساس آیات قرآن کریم باشد + عکس

کانون خبرنگاران نبأ: تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: یکی از نکات ناب آیه غدیر، اعلام و گفتن آن چیزی است که خداوند متعال نازل کرده، نه کمتر و نه بیشتر از آنچه نازل شده و باید این مسئله مبنای فعالیت در راستای بازسازی واقعه غدیر باشد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) ظهر امروز، هفتم شهریورماه در دیدار با اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام شد، با اشاره به یکی از نکات آیه غدیر، اظهار کرد: اعلام و گفتن آنچه که خداوند متعال نازل کرده است باید مبنای فعالیت در راستای بازسازی واقعه غدیر باشد نه کمتر و نه بیشتر از ان چیزی که در قرآن کریم بر پیامبر نازل شده است، این رویکرد می‌تواند از آسیب‌ها جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: کار برای غدیر، کاری پیامبرگونه است و هر وقت واقعه‌ای بخواهد در قالب هنر اجرا شود امکان اعمال سلایق مختلف و خلأهای مختلف به وجود می‌آید که می‌تواند آسیب‌هایی داشته باشد به همین منظور باید بر اساس واقعیات عمل شود.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) با بیان اینکه در حرکات هنری و نمایشی برکات بسیاری وجود دارد که در حرکت‌های ایستایی وجود ندارد، تصریح کرد: امام رضا(ع) در حرکت خود از مدینه به سمت خراسان در قالب رفتار خود معارف الهی را به جامعه انتقال و به مخاطبان آموزش می‌دادند.

وی با تأکید بر اینکه حرکت حضرت معصومه(س) مصداق بارزی برای نمایش معارف الهی بود، عنوان کرد: امروز برکات این مجاهد فی سبیل‌الله و مهاجره الی‌الله عالم‌گیر شده است.

آیت‌الله سعیدی یادآور شد: واقعه غدیر بعد از فوت نبی اکرم(ص) توسط مخالفان و دشمنان به سرعت تحریف شد به همین علت باید با نمایش دادن واقعه غدیر در قالب یک نمایش هنری زلال، طبع‌پسند، بدون انحراف، تحریف و حاشیه و با ملایمت و رفعت صورت گیرد تا دل‌ها به سوی این واقعه جذب شود.

سیدمرتضی موسویان
captcha