خوشحالم از اینکه قاری قرآن شهرم شناخته می‌شوم
کد خبر: 3636070
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
مهدی شالیکار:

خوشحالم از اینکه قاری قرآن شهرم شناخته می‌شوم

گروه چهره‌ها: مهدی شالیکار که در آستانه جوانی است، امسال، سالی بس متفاوت داشت، رتبه برتر مسابقات قرآن دانش‌آموزی را از آن خود کرد و نیز رتبه خوبی را در آزمون سراسری برای رفتن به دانشگاه به دست آورد، اما او به این می‌بالد که در شهرش به قاری قرآن کریم شهره است.

مهدی شالیکار
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور در بخش پسران و در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ پنج جزء، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل قرآن از تاریخ 16 تا 18 مردادماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار شد.
در این دوره از مسابقات «مهدی شالیکار» موفق به کسب رتبه نخست رشته تلاوت تحقیق شد، این قاری ممتاز در 27 دی‌ماه 1377 در شهرستان بابلسر به دنیا آمد و هم‌اکنون نیز ساکن این شهر ساحلی است.
این قاری نوجوان در یک خانواده قرآنی رشد کرد و علت حضور فعالش در عرصه امور قرآنی نیز قاری بودن پدرش بوده است، پدر وی هر هفته روزهای یکشنبه در جلسه خانگی که در شهر بابلسر برگزار می‌شود به تدریس قرآن می‌پردازد و قدمت جلسه وی نیز حدود 15 سال است.
شالیکار حدود 6 سال است که پا به عرصه فعالیت‌های قرآنی گذاشته و به گفته خودش 3 سال است که قرائت قرآن را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند، همچنین عموهای او نیز از مداحان اهل بیت(ع) هستند، همچنین وی در ابتدا پای درس پدر، آموختن قرآن را فراگرفت و در ادامه نیز در کلاس‌های «صادق سیاری» از قاریان بابلسر حضور یافت.
این قاری ممتاز و نوجوان در ابتدا و قبل از دوران بلوغ به تقلید از عبدالباسط پرداخت و بعد هم به پیشنهاد اساتیدش وارد تقلید از منشاوی شد، پس از آن نیز تقلید از مصطفی اسماعیل را در پیش گرفت و هم‌اکنون نیز به تقلید از سبک عبدالفتاح شعشاعی مشغول است.
شالیکار در مسابقات قرآن نیز حضور فعالی داشته به گونه‌ای که دو سال قبل در مسابقات کشوری تلاوت که به همت سازمان دارالقرآن برگزار شد، رتبه نخست را کسب کرد، علاوه بر این حدود سال 92 نیز در مسابقات اوقاف و در مرحله استانی رشته اذان موفق به کسب رتبه دوم شد.
این قاری نوجوان وارد عرصه حفظ قرآن نشده اما قطعاتی که قصد تلاوت کردن آنها را دارد حفظ می‌کند، همچنین باید به رتبه 900 وی در کنکور رشته علوم انسانی اشاره کرد، علاقه این قاری نیز به تحصیل در رشته تربیت معلم در بخش معارفی است و اگر این رشته محقق نشود، قصد ادامه تحصیل در رشته حقوق را خواهد داشت.
شالیکار یکی از برکات قرآن در زندگی‌اش را آرامش در دنیای پرمشغله امروز می‌داند و علاوه بر این معتقد است اهل شهر نیز به او به عنوان یک چهره قرآنی نگاه می‌کنند که افتخار محسوب می‌شود چنان که در درس نیز قرآن کمک‌های زیادی کرده است.
شعر، ورزش و خوشنویسی از دیگر زمینه‌هایی است که این قاری نوجوان در آنها تخصصی دارد، او در مسابقات فرهنگی ـ هنری که آموزش و پرورش برگزار می‌کند نیز شرکت کرده و بیشتر اشعارش در حوزه آئینی است، البته اشعار وی هنوز به چاپ نرسیده است.
این قاری قرآن به هنر خوشنویسی علاقه‌مند است و در این زمینه فعالیت می‌کند، علاوه بر این در هفته 4 جلسه ورزش در رشته‌های بدن‌سازی و بوکس نیز از دیگر فعالیت‌های شالیکار است. البته وی بوکس را به صورت حرفه‌ای دنبال نمی‌کند.
شالیکار توجه به قرآن و کمک گرفتن از این کتاب آسمانی را به همسالان خود توصیه می‌کند و معتقد است آیات قرآن، آیاتی است که می‌توان در جامعه از آنها بهره برد و سبک زندگی را بر مبنای آن تنظیم کرد.
captcha