نبود موقوفه قرآنی و همیاری کمرنگ نهادها در خوزستان
کد خبر: 3636299
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۴
ایکنا از فرآیند مسابقات قرآن گزارش می‌دهد؛

نبود موقوفه قرآنی و همیاری کمرنگ نهادها در خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: با توجه به آغاز فرآیند اعزام نمایندگان استان خوزستان در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برخی از شرکت‌کنندگان نسبت به نحوه اعزام به این دوره از مسابقات به میزبانی آذربایجان غربی معترض هستند؛ اوقاف خوزستان از کمبود بودجه و نبود موقوفات قرآنی می‌گوید و شرکت کنندگان هم انتظار دارند صنایع بزرگ استان این بودجه‌ها را تامین کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با توجه به آغاز فرآیند اعزام نمایندگان استان خوزستان در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برخی از شرکت‌کنندگان نسبت به نحوه اعزام به این دوره از مسابقات به میزبانی آذربایجان غربی معترض هستند.

اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در نظر دارد شرکت‌کنندگان را با دو وسیله نقلیه اتوبوس و قطار به مسابقات اعزام کند که این موضوع مورد اعتراض برخی از شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام حمید شویع‌نژاد رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان درباره این رخداد در گفت‌وگو با ایکنای خوزستان توضیح داد: پرداختن به امور فرهنگی و فعالیت‌های قرآنی بهترین وجه امور فرهنگی در کشور است. سعی و تلاش و دغدغه ما آن است که بتوانیم در این زمینه خدمات خوبی را به فعالان قرآنی ارائه دهیم.

وی ادامه داد: اما با توجه به آنکه استان خوزستان از موقوفات قرآنی بی‌بهره است و اختصاص اعتبار به فعالیت‌های قرآنی در استان وجود ندارد، آن گونه که شایسته است نمی‌توانیم در خدمت قرآن باشیم.

شویع‌نژاد گفت: به دلیل محدودیت مالی تنها می‌توانیم شرکت‌کنندگان را از طریق اتوبوس و قطار اعزام کنیم و هزینه بلیط هواپیما برای ما سنگین است. از طرف خیران و قرآن‌دوستان باید به این عرصه توجه شود تا ما بتوانیم بیش از پیش در این زمینه فعالیت کنیم. استان‌های بزرگی همچون تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، کرمانشاه و برخی استان‌های شمالی که دارای موقوفات قرآنی هستند در این زمینه با مشکل مواجه نیستند اما ما با مشکل مالی مواجه هستیم.

رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان عنوان کرد: با توجه به آنکه سازمان اوقاف هم اکنون درگیر برگزاری مسابقات قرآن کریم است از آنها هم درخواست بودجه داشته‌ایم اما در مرحله پیگیری است و نتیجه گرفتن از آن شاید به بعد از مسابقات موکول شود چرا که برگزاری مسابقات هم هزینه‌های بسیاری دارد.

موضوع نوع حمل و نقل، هزینه رفت و آمد، جوایز رتبه آوران هرساله در بحبوحه مسابقات قرآن اوقاف مطرح می‌شود، اما آنچه که در این میان مهم است؛ گفته‌های مسئولان اوقاف خوزستان مبنی بر نبود بودجه قرآنی و همچنین موقوفات قرآنی در استان خوزستان و از سویی دیگر توقع شرکت کنندگان با توجه به سرمایه عظیم اقتصادی و کشاورزی موجود در خوزستان برای تامین بخشی از این کمبودهای مالی است تا رتبه‌آوران با خیالی آسوده و به راحتی به محل مسابقات اعزام شوند.

نمایندگان استان خوزستان حق دارند که بخشی از این ثروت عظیم استانی را برای اعزامی آسان به مسابقات خواستار باشند و از سویی دیگر اوقاف هم که با کمبود بودجه مواجه است توان تامین هزینه‌های اعزام شرکت کنندگان را ندارد، بنابراین باز هم بحث ضرورت وجود موقوفات قرآنی در استان از سوی اوقاف برای تامین این هزینه‌ها و خواسته شرکت کنندگان مبنی بر تهیه بودجه از صنایع بزرگ استان مطرح می‌شود؛ البته تاکنون هیچ یک از این موارد اجرایی نشده و همچنان امور قرآنی استان با کمبود بودجه مواجه است و این قبیل مشکلات هرساله و دوباره تکرار می‌شوند و گویی راه چاره‌ای برای آن نیست.

شرکت کننده در مسابقات قرآنی باید تنها دغدغه قرعه و محفوظات خود را داشته باشد تا بتواند به نتیجه‌ای خوب دست یابد.

اگرچه نمایندگان و اوقاف استان با همه کمبودها با عملکردی خوب تاکنون توانسته‌اند رتبه‌های درخشانی را از آن خود کنند اما سرانجام باید چاره‌ای برای اینگونه مشکلات اندیشیده شود؛ بعد مسافت و زمان طولانی سفر قطعا شرکت کنندگان را خسته می‌کند و شاید بر عملکردشان تاثیر بگذارد و در نتایج نهایی اثر آن مشاهده شود که این امر در شان استان خوزستان با پیشینه درخشان قرآنی نیست. 

مشارکت دستگاه‌های مختلف در این اتفاق قرآنی و همیاری آنها در شادی کسب رتبه‌های برتر مسابقات قرآن علاوه بر ترویج فرهنگ خوب همکاری در امور قرآنی می‌تواند این دلگرمی را به همراه بیاورد که همه نهادهای استان قرآنی هستند.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۶/۰۹ - ۱۹:۱۹
0
0
سازمان اوقاف که در طول سال فقط همین یک مسابقات را برگزار می کند و هیچ فعالیت دیگری ندارد پس منابع مالی اش خرج کجا میشود که در همین یک رویداد هم پول کافی را برای اعزام برگزیدگان ندارد... واقعا این همه کم کاری در حق برگزیدگان قرانی مایه شرمساری و تاسف است و این موضوع هم فقط در استان خوزستان صورت می گیرد
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۶/۱۰ - ۰۲:۱۵
0
0
کجاست آن شورای قرآن استان که در بوق و کرنا کرده بودین؟ کجان آقایون؟ اقای بیت مشعل چرا الان جلسه نمیزاره استانداری که مشکلات قرآنی ها رو بگه؟
captcha