حوزه انقلابی نوآوری دارد/ از برپایی كارگاه احادیث‌شناسی پزشكی تا تشكیل بانك اطلاعاتی سطح قرآنی مدارس
کد خبر: 3636662
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
عابدی:

حوزه انقلابی نوآوری دارد/ از برپایی كارگاه احادیث‌شناسی پزشكی تا تشكیل بانك اطلاعاتی سطح قرآنی مدارس

گروه معارف: مدیر حوزه‌های علمیه فارس تأكید كرد كه حوزه انقلابی كه مدنظر مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید است، آن است كه نوآوری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس امروز، 8 شهریورماه در آئین افتتاحیه سال تحصیلی 97-96 حوزه‌های علمیه این استان، با اشاره به جایگاه و منزلت روحانیت گفت: در احادیث آمده است كه العلما ورثةالانبیا؛ یعنی یك طلبه و عالم وارث انبیا الهی است.

وی با یادآوری اینكه نبی صاحب خبر نو جدید است و كسی است كه خود مطلع بوده و دیگران را از اطلاعاتش بهره‌مند می‌سازد، افزود: یك طلبه به حق وارث این حقیقت است كه بتواند پیام‌رسان خبرهای جدید باشد آن هم خبری كه به حق جامعه را تكان می‌دهد.

عابدی، این‌ها را اساس دنیای طلبگی برشمرد و گفت: كسانی می‌توانند وارث انبیا شوند كه متصل به صفت علم و متقن هستند آن هم تا آن اندازه كه بتواند خلیفةالله شود.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری به طلاب مبنی بر اینكه باید درس خواند تا تأثیرگذار بود، گفت: صرف اینكه طلبه بوده و در چند كلاس شركت كرده و نمره خوب هم بگیریم، كارساز نیست بلكه فهم و اساس مطلب این است كه عالم شویم و بفهمیم در دنیای كلمات همان‌طور كه یكی فاعل است و دیگری مفعول در این نظام هستی، فاعل اصلی خداست.

وی با تأكید بر اینكه حوزه علمیه انقلابی، كارها را به پیش می‌برند، گفت: طلبه‌ای كه هرگز زبان و كلامش به سوی هیچ بیگانه‌ای باز نمی‌شود و دائماً به خدا می‌نگرد، طلبه انقلابی است.

عابدی با یادآوری این نكته كه علم خودش نور است و روشنایی می‌بخشد، گفت: اگر انسانی به هر دلیلی روحش آلودگی داشته باشد، یقیناً آن درس هم مفید واقع نمی‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس خطاب به طلاب گفت: دل پاك،‌ دلی است كه نور در آن می‌تابد و علم و درس در آنجا جا می‌كند و فردا اگر علم با این تطهیر و پاكی ممزوج شد معلوم است چقدر تأثیرگذار خواهد بود.

وی تأكید كرد كه حوزه انقلابی كه مدنظر مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید است، آن است كه نوآوری داشته باشد ضمن اینكه اگر علم و تقوا آمد مسلماً تأثیر اساسی هم خواهد داشت.

عابدی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت‌های مركز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس پرداخت و گفت: در بخش آموزشی دو كارگاه دانش‌افزایی اساتید یكی در قم و دیگری در شیراز برگزار شده و همچنین آزمون‌های شفاهی و ارزیابی علمی از بیش از 300 طلبه مراكز فارس انجام شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس موافقت اصولی ارتقای سطح 8 مدرسه علمیه فارس و برپایی دوره‌های آموزشی برای اساتید را از جمله‌ كارهای بخشی ترویجی برشمرد و گفت: در بخش پژوهش نیز 2 كارگاه پژوهشی برای اساتید در جهرم و سپیدان برگزار كرده‌ایم.

وی، برگزاری كارگاه پایان‌نامه‌نویسی ویژه طلاب را از جمله فعالیت‌های پژوهشی این مراكز دانست و گفت: همچنین بناست كه كارگاه احادیث شناسی پزشكی در شیراز برگزار كنیم لذا طلابی كه می‌توانند در این مسائل ورود كنند در این كارگاه شركت كنند.

عابدی با بیان اینكه سال گذشته 6 میلیون تومان تجهیزات كتابخانه‌ای به مدارس فارس تخصیص یافت،‌گفت: همچنین 400 عناون كتاب نیز به مراكز علمیه فارس اهدا خواهد شد كه برخی از این كتاب‌ها خودشان ممكن است 20 جلد داشته باشند.

اعزام اساتید اخلاق و مشاوره و برپایی دوره تربیت مربی قرآن از جمله فعالیت‌هایی بود كه عابدی برای معاونت تهذیب این مراكز برشمرد و گفت: بانك اطلاعاتی سطح قرآنی مدارس علمیه فارس به‌همت این معاونت در حال تدوین است.

وی اظهار كرد: همچنین برگزاری دوره تثبیت برای طلاب جدیدالورود، برپایی 4 كارگاه تلبس برای طلاب در لارستان، آباده و شیراز، انجام 300 مصاحبه تلبسی، ارائه مشاوره توسط 200 نفر از اساتید مدارس، برگزاری دوره تربیت مربی كودك و نوجوان، برپایی دوره آموزش برای مبلغان و غیره از دیگر فعالیت‌های مراكز علمیه فارس بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینكه امسال 70 نیروی مبلغ تبلیغ جدیداً در معاونت تبلیغ به كار گرفته شده‌اند، گفت: مجموعاً 300 مبلغ طرح هجرت و 80 مبلغ طرح بینات در استان فارس در حال فعالیت هستند.

captcha