دوام فعالیت‌های قرآنی مؤسسات با حمایت مسئولان
کد خبر: 3637437
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱

دوام فعالیت‌های قرآنی مؤسسات با حمایت مسئولان

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر مؤسسه قرآنی انوار المصطفی(ص) العالمیه مشهد، دوام فعالیت‌های قرآنی را مسلتزم حمایت مسئولان دانست و تشریح کرد: وقتی افرادی تلاش بسیاری در راستای ترویج فرهنگ قرآنی دارند باید حمایت‌ از آن‌ها نیز دوچندان شود.

مصطفی حاجی‌حسنی‌کارگر، مدرس قرآن کریم و مدیر مؤسسه قرآنی انوار المصطفی(ص) العالمیه مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به اینکه بحث وجود مشکل در مؤسسات قرآنی امری فراگیر است و به نوعی تمام مؤسسات کشور با آن درگیر هستند، بیان کرد: مؤسسات قرآنی، درآمدزایی ندارند و مانند یک شرکت غیرانتفاعی محسوب می‌شوند و اداره آن‌ها منفعتی ندارد.
این مدرس قرآن کریم با اشاره به اینکه مؤسسه قرآنی انوار المصطفی(ص) العالمیه مشهد در سال 1389 تأسیس شده است، عنوان کرد: ما قبل از ادغام مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، زیر نظر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کردیم و هیچ کمکی مالی از جانب این اداره دریافت نکرده‌ایم.
حاجی‌حسنی‌کارگر ادامه داد: گمان می‌کردم هیچ بودجه قرآنی برای موسسات در چند سال اخیر موجود نبوده است، اما در جلساتی که با اتحادیه تشکل‌های قرآنی برگزار کردیم، از وجود بودجه‌هایی که به مؤسسه‌های قرآنی اختصاص دارد و به آنان تحویل داده نشده است، باخبر شدم.
وی با بیان اینکه از سال 1389 تاکنون قرآن‌آموزان نوجوان مؤسسه قرآنی انوار المصطفی(ص) العالمیه در مسابقات قرآن، رتبه‌های خوبی را به دست آورده‌اند، بیان کرد: این امر نشان می‌دهد که در مدت فعالیت مؤسسه، خدمات خوبی عرضه شده است و خروجی مطلوبی داشته‌ایم.
مشهد؛ مصر ایران
این مدرس قرآن کریم به فعالیت و خروجی خوب مؤسسه قرآنی انوار المصطفی(ص) العالمیه مشهد اشاره و عنوان کرد: این فضا در سایر مؤسسات قرآنی کمتر دیده می‌شود، همه جا می‌گویند، مصر ایران؛ مشهد است، البته به این معنا نیست که مسئولان به امور قرآنی رسیدگی می‌کنند، بلکه بدان جهت است که خود مردم در این زمینه همت دارند.
حاجی‌حسنی‌کارگر با بیان اینکه اگر روزی نتوانیم بر روی پای خود بایستیم معلوم نیست، مشهد 10 سال آینده چگونه خواهد بود، تشریح کرد: طی 7 سال فعالیت مؤسسه قرآنی انوار المصطفی(ص) العالمیه، تازه در سالی که گذشت متوجه شدیم که باید اظهارنامه مالیاتی پر کنیم.
این قاری قرآن با اشاره به اینکه مسئولان مربوطه باید با اداره مالیات برای معاف کردن مؤسسات قرآنی از پرداخت مالیات، رایزنی‌های لازم را انجام دهند، تصریح کرد: مالیات باید از دوش مؤسسات قرآنی برداشته شود، علاوه‌بر این حتی هزینه‌های آب، برق، گاز و ... مؤسسه نیز برعهده خودمان است.
ادغام مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، گامی مثبت در جهت بهبود وضعیت
وی در خصوص ادغام اتحادیه‌ تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی نیز بیان کرد: این امر با نکات مثبتی همراه است؛ زیرا در مشهد تعداد زیادی مؤسسه قرآنی وجو دارد که اگر تعدادی از آن‌ها با هم ادغام شوند، مؤسسه‌ای قدرتمند به وجود خواهد آمد.
این مدرس قرآن کریم با بیان اینکه مؤسسه قرآنی انوار المصطفی(ص) العالمیه، شعبه‌های متعددی دارد، تشریح کرد: بخشی از آموزش‌های قرآنی ما در منزل پدرم و در چندین نقطه دیگر از شهر صورت می گیرد.
مدیر مؤسسه قرآنی انوار المصطفی(ص) العالمیه مشهد با بیان اینکه گاهی اوقات برای گرفتن شهریه از قرآن‌آموزان به معذوریت می‌رسیم، افزود: بعضی از قرآن‌آموزان توان پرداخت هزینه‌های اندک کلاس‌ها را ندارند و از طرفی این مؤسسه قرآنی هم از جانب ارگان‌های دیگر بودجه‌ دریافت نمی‌کند و باید مبالغ میلیونی را بپردازیم تا سرپا بمانیم.
وی با اشاره به اینکه در این مؤسسه، قرآن‌آموزان بسیاری رشد کرده‌اند، گفت: هادی اسفیدانی، رضا گلشاهی، ابراهیم عقیلی، مصطفی پیوندی و ... از جمله افرادی هستند که در مؤسسه قرآنی انوار المصطفی(ص) العالمیه رشد کردند و در بین جامعه قرآنی درخشیدند.
این مدرس قرآن کریم بیان کرد: این مؤسسه مدتی به جهت نداشن مکان برای برگزاری کلاس‌ها، تمام فعالیت‌ خود را در منزل پدر من انجام می‌داد و مدتی است که در مکان جدید خود فعالیت می‌کند، البته قبل از این مکان در مکان دیگری مستقر و به فعالیت مشغول بودیم، اما به تدریج متوجه شدیم صاحبان آن محل برای جلوگیری از پرداخت مالیات از اسم شهید و عنوان مؤسسه قرآنی ما سوء استفاده می‌کنند لذا مجبور به ترک آنجا شدیم.
مدیر مؤسسه قرآنی انوار المصطفی(ص) العالمیه با اشاره به اینکه برای قرآن از دل و جان مایه می‌گذاریم، عنوان کرد: در خانه پدرم هر روز جلسه قرآن برپا است و از سال 1375 نیز پنج‌شنبه‌ها از ساعت 17 الی 24 جلسه قرآن تخصصی تشکیل می‌شود.
وی، دوام فعالیت‌های قرآنی را مسلتزم حمایت مسئولان دانست و تشریح کرد: وقتی مسئولان مشاهده می‌کنند که یک خانواده تلاش بسیاری در راستای ترویج فرهنگ قرآنی دارد، باید حمایت‌ها را دوچندان کنند.

تأسیس دارالقرآنی به نام شهید حاجی‌حسنی‌کارگر، آرزو قلبی خانواده
این مدرس قرآن کریم با بیان اینکه بعد از شهادت برادرم، بنا داشتیم دارالقرآنی را تأسیس کنیم، ابراز کرد: این امر نیت قلبی خود و خانواده‌ام است، زیرا اعتقاد داریم تمام وجود را باید در اختیار آموزش آموزه‌های قرآنی قرار داد و زیباست اگر این دارالقرآن به نام برادرم که در این راه به شهادت رسیده است، نام نهاده شود.
این مدرس قرآن کریم با بیان اینکه تمام مربیان منطقه تبادکان آموزش و پرورش خراسان رضوی، آموزش قرآن را با روش‌ این موسسه به قرآن‌آموزان می‌آموزند، افزود: ما در این روش روخوانی، روانخوانی و تجوید را طی هفت جلسه آموزش می‌دهیم که در حال حاضر با این روش، دانش‌آموزان منطقه در حال فراگیری هستند و حتی افرادی که علم قرآنی ندارند، اصول اولیه را به راحتی فرا می گیرند.
مدیر مؤسسه قرآنی انوار المصطفی(ص) العالمیه در رابطه با دیگر روش‌های آموزش قرآن نیز عنوان کرد: در بحث صوت و لحن هم روش‌هایی داریم که شخص می‌تواند ظرف شش ماه در مسابقات معتبر شرکت کند و رتبه به دست آورد.
این مدرس قرآن کریم انتخاب قاری مناسب برای تقلید را امری مهم در تلاوت قرآن دانست و تصریح کرد: بسیاری از اساتید با یک بسته ثابت به دانش‌آموزان خود قرآن می‌آموزند که طبق آن کار کنند، اما بسته آموزشی ما مدام در حال تغییر است و این انتخاب براساس توان و علاقه قرآن‌آموز است که کمک می‌کند شخص مورد نظر به آنچه که می‌خواهد به سرعت برسد.
حاجی‌حسنی‌کارگر در پایان گفت: مسئولان باید صدای ما را بشنوند و به کار همه مؤسسات موفق توجه کنند زیرا کمک در زمینه فعالیت‌های قرآنی باقیات الصالحاتی است که پرونده‌اش بسته نمی‌شود.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
معینی پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۲۲:۴۹
0
0
تاسیس دارالقرآن شهید محسن حاجی حسنی کارگر کار قشنگی است
ولی مسئولین باید حواسشون به این دارالقرآن باشه که سوءاستفاده ای از این نام نشود
captcha