دومین کنگره ملی لاله‌های سفید برگزار شد
کد خبر: 3637483
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵

دومین کنگره ملی لاله‌های سفید برگزار شد

گروه جهاد و حماسه: دومین کنگره ملی لاله‌های سفید به مناسبت بزرگداشت شهدای منا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) دومین کنگره ملی لاله‌های سفید به مناسبت بزرگداشت شهدای منا عصر امروز 11 شهریورماه با حضور نماینده ولی فقیه، معاون و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و علاءالدين بروجردي، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و خانواده‌های معظم شهدا به همت معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

حجت‌الاسلام شهیدی در این مراسم با اشاره به فاجعه منا طی دو سال گذشته گفت: این فاجعه بی‌کفایتی آل سعود را در اداره امور حج به اثبات رساند و باعث شد هزاران نفر از زائران بیت الله الحرام در این فاجعه جان خود را از دست بدهند.

وی افزود: ستاد بزرگداشت فاجعه منا از دوسال پیش کار خود را شروع کرد و این مراسم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است که فرمودند «فاجعه منا نباید فراموش شود» اقدام به برگزاری بزرگداشت شهدای منا شد.

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: سال‌هاست که فریضه حج توسط مسلمانان برگزار می شود و یکی از مهمترین رویدادهای سالیانه مسلمانان محسوب می‌شود از این رو مدیریت آن نیز در مقایسه با راهپیمایی میلیونی اربعین بسیار سهل تر است. در حالی که شاهد فجایع و حوادث تلخی هستیم.
وی در ادامه عنوان کرد: یکی از این حوادث تلخ مربوط به سال 66 است که شاهد حمله ماموران عربستان به زائران در مراسم برائت از مشرکان بودیم و در سال ۹۴ نیز فاجعه منا رخ داد و منجر به کشتار هزاران نفر از زائران شد.
وی با بیان اینکه مدیریت مناسک حج نیازمند هوشمندی و درایت است، بیان کرد: دولت عربستان باید پاسخگوی فاجعه منا باشدو در این راستا بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب تاکید داریم چرا که سبب می شود این فاجعه در تاریخ ماندگار باشد و به فراموشی سپرده نشود.
یادآور می شود، در این مراسم آیاتی از کلام وحی با صدای قاریان شهید فاجعه منا حسن دانش و حاجی حسنی کارگر پخش شد و همچنین در این مراسم از خانواده شهیدان محسن حاج حسنی کارگر، حسن افشون، داود موسوی، مرجان نازقلیچی، مصطفی مرتضایی، غضنفر رکن آبادی، ابوالقاسم خلیلی، عمار میرانصاری، مردان احمدی و قیصر علی حیدری  تجلیل شد.
همچنین در این کنگره از فرهنگ اعلام شهدای منا و مجله شاهد یاران ویژه‌نامه شهدای منا رونمایی شد.
captcha