سخنان رقت‌انگیز روهینگیایی‌های نجات‌یافته از مرگ
کد خبر: 3637827
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵

سخنان رقت‌انگیز روهینگیایی‌های نجات‌یافته از مرگ

گروه بین‌الملل: عبدالرحمن، مسلمان 41 ساله روهینگیایی پس از آنکه توانست از حمله 5 ساعته به دهکده «چات پین»، از دهکده‌های مسلمان‌نشین ایالت راخین میانمار نجات پیدا کند، از وضعیت وحشتناک مسلمانان در این مناطق گفت.

سخنان رقت‌انگیز روهینگیایی‌های نجات‌یافته از مرگ
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه ایندیپندنت، عبدالرحمن گفت: نیروهای میانماری گروهی از مردان روهینگیا را در کلبه‌ای ساخته شده با بامبو جمع کردند و کلبه را آتش زدند.
وی افزود: سربازان میانماری برادرم را هم کشتند؛ او هم درون کلبه با بقیه مردان سوزانده شد.
عبدالرحمن گفت: اجساد سایر اعضای خانواده‌ام را نیز در جاهای دیگر پیدا کردیم که برخی جای گلوله بر تن داشتند و بعضی با چاقو و وسیله‌ای تیز هدف قرار گرفته بودند.

وی افزود: دو نفر از برادرزاده‌هایم نیز سرشان جدا شده بود. یکی شش ساله و دیگری نه سال داشت. همسر برادرم نیز با گلوله کشته شده بود.

سلطان احمد، دیگر مرد مسلمان روهینگیایی که 27 سال دارد، گفت: بعضی از مردم را سر می‌زدند و اعضای بدن بعضی دیگر را می‌بریدند. ما درون خانه پنهان شده بودیم که ساکنان بودایی دهکده همسایه به دهکده ما حمله و شروع به سر بریدن کردند.

وی افزود: وقتی این صحنه‌ها را دیدیم فقط توانستیم به خانه برگردیم و پشت خانه پنهان شویم.

نجات‌یافتگان دیگر روستاهای مسلمان‌نشین منطقه نیز از سر بریدن و یا بریدن گلو و دیگر اعضای مسلمانان روهینگیا خبر می‌دهند.

«متیو اسمیت»، رئیس بنیاد خیریه «فورتیفای رایتس» که ساکن در ایالت راخین است و اقدام به جمع‌آوری این گزارش‌ها کرده، می‌گوید: رسیدگی به بحران در این منطقه بسیار فوری و ضروری است.

وی افزود: مقامات میانماری کاری برای نجات جان مردم نمی‌کنند و وارد‌آوردن فشارهای بین‌المللی به شدت لازم است.

«فیل رابرتسن»، معاون آسیایی دیده‌بان حقوق بشر نیز اعلام کرد: عکس‌های ماهواره‌ای جدید از تخریب کامل برخی دهکده‌های مسلمانان میانمار خبر داده و نشان می‌دهد که خرابی‌ها در این منطقه از آنچه تصور می‌شد، بیشتر است.

captcha