نوشت‌افزارهای ایرانی ـ اسلامی رونمایی شد
کد خبر: 3637935
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
زاهدی:

نوشت‌افزارهای ایرانی ـ اسلامی رونمایی شد

گروه فرهنگی: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: برای پنجمین سال پیاپی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مجموعه‌ای از 40 عنوان دفتر و نوشت‌افزار با نمادهای ایرانی ـ اسلامی را رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 12 شهریور جواد زاهدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  پنج سال است که دفترهای متفاوت بومی را تولید کرده و در مجموعه جدید نیز تلاش شده است تا این دفترها هم از نظر گرافیکی چشم‌نواز باشد و هم یک ابزار یادگیری برای کودکان و نوجوانان به شمار ‌رود.

وی افزود: برای تولید این دفاتر، به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ بومی و اسلامی، نگاه ویژه به اسلامی و ایرانی بودن طرح های دفاتر شده است.

وی ادامه داد: دفترهای امسال، به‌طور چشمگیری مساله آموزش مهارت‌های زندگی، بهداشت فردی و مسایل زیست محیطی به‌ویژه مساله آب، حفاظت از گونه‌های جانوری رو به انقراض مانند پلنگ ایرانی و مراقبت از جنگل‌ها را مورد توجه قرار داده است.

زاهدی تصریح کرد: این نوشت‌افزارها، با هشت عنوان‌ دفترهای قدم‌های کوچک، رنگین‌کمان، گنبد مینا، یک جهان تماشا توراست، نشاط و تندرستی، رویش دوباره، یادگارهای ماندگار و ساده طراحی شده است.

وی عنوان کرد:  در چهار سال گذشته نیز، به طور متوسط سالانه 40 عنوان نوشت‌افزار با نمادهایی از تصویرسازی کتاب‌های منتشر شده کانون، حکایت‌ها و داستان‌های ایرانی، محیط زیست، میراث فرهنگی، طبیعت ایران، آثار باستانی، شخصیت‌های تاریخی، فرهنگی و حماسی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی بیان کرد: هدف کانون پرورش فکری استان، آشنایی و فرهنگ سازی مفاهیم ایرانی اسلامی در بین کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی است.
captcha