ایجاد بستری مناسب برای شناسایی ایده‌های جدید دانشجویی در حوزه نشر
کد خبر: 3638423
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
عادل تقوی خبر داد:

ایجاد بستری مناسب برای شناسایی ایده‌های جدید دانشجویی در حوزه نشر

گروه دانشگاه: رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، با بیان اینکه کانون برگزیدگان ادوار جشنواره‌های کتاب و پایان‌نامه سال دانشجویی پل ارتباطی مناسبی میان جهاد و سازمان انتشارات است، عنوان کرد: این کانون می‌تواند ما را در راستای شناسایی کتاب‌ها و پایان‌نامه‌ها یاری رساند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، نخستین نشست از دوره جدید کانون برگزیدگان ادوار جشنواره‌های کتاب و پایان‌نامه سال دانشجویی، عصر امروز دوشنبه، 13 شهریورماه جاری در محل ساختمان معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

در این نشست که برای نخستین‌بار و پس از وقفه چند ساله برگزار شد، عادل تقوی، رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: سازمان انتشارات زیر مجموعه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی است که در حوزه نشر فعالیت دارد.

وی ادامه داد: سازمان انتشارات با هر یک از مراکز تابعه معاونت فرهنگی جهاد؛ از جمله مرکز افکارسنجی دانشجویان (ایسپا)، سازمان دانشجویان و خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و خبرگزاری قرآنی (ایکنا)، ارتباط کاری خوبی در حوزه نشر دارد که می‌توان به واسطه تخصص‌های مختلف، همکاری‌ها را افزایش داد.

تقوی گفت: با توجه به دغدغه‌های مشترک اعضای این کانون در مقایسه با سایر دانشجویان سطح کشور و اینکه به فضای کتاب و کتابخوانی علاقه‌مندند، هدف این است بتوانیم از ایده‌های جدید این اعضا حمایت کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که برای کانون برگزیدگان جشنواره‌های پایان‌نامه و کتاب سال دانشجویی در نظر گرفته شده است، افزود: با توجه به رسالت سازمان انتشارات در حوزه چاپ و نشر، این کانون می‌تواند بستر مناسبی برای ارزیابی کتاب‌ها و آثار باشد، همچنین پروژه‌ها و ایده‌هایی که در تولید کتاب اولویت دارد، در دستور کار اعضای کانون قرار گیرد و نیز ایده‌های جدید برای شناسایی و معرفی کتاب‌های دانشجویی پیگیری شود که در جشنواره پایان‌نامه‌های دانشجویی این ظرفیت گسترده‌تر است.

رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی گفت: کانون برگزیدگان جشنواره‌های کتاب و پایان نامه‌های سال دانشجویی، می‌تواند پل ارتباط خوبی میان بدنه جهاد دانشگاهی و سازمان انتشارات باشد. استفاده از اعضای کانون در فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی جهاد، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب‌ها و آثار که می‌تواند از میان آثار خود اعضا آغاز شود و پذیرش ایده‌های جدید در ترویج کتابخوانی، از دیگر برنامه‌های کانون خواهد بود.

وی همچنین به حمایت از اعضای کانون اشاره کرد و گفت: سعی داریم آثار اعضای کانون را چاپ کنیم، همچنین امتیازات ویژه‌ای برای برگزیدگان جشنواره‌های کتاب و پایان نامه‌های دانشجویی لحاظ خواهیم کرد.

تقوی در پایان با اشاره به مراسم اختتامیه جشنواره کتاب سال دانشجویی گفت: اختتامیه اواخر آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود و در این مراسم یکی از اعضا شورای مرکزی به معرفی کانون خواهد پرداخت.

در این نشست که با حضور جمعی از برگزیدگان ادوار گذشته جشنواره‌های کتاب و پایان‌نامه سال دانشجویی، برگزار شد، ۴ نفر به عنوان شورای مرکزی کانون انتخاب شدند. این نشست به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص ماهیت، اهداف، زمینه‌های فعالیت، انتخاب هیئت موسس، شورای سیاست‌گذاری، شورای مرکزی، مجمع عمومی و ظرفیت‌های علمی و فرهنگی کانون تشکیل شد. همچنین کانون با هدف بهره‌مندی جهاد دانشگاهی از توانمندی‌های علمی و فرهنگی برگزیدگان ادوار مختلف جشنواره‌های کتاب و پایان‌نامه سال دانشجویی راه‌اندازی شده است و بستر مناسبی برای استفاده این قشر از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی به ویژه در حوزه نشر کتاب و کتابخوانی است.
captcha