دوره آموزشی سفیران انقلاب، با هدف کادرسازی انقلابی برگزار می‌شود
کد خبر: 3638450
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶

دوره آموزشی سفیران انقلاب، با هدف کادرسازی انقلابی برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: مدیر خانه انقلاب اسلامی و ولایت اصفهان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی سفیران انقلاب، گفت: هدف از برگزاری این دوره، کادرسازی انقلابی و پرورش نیروهای مؤمن انقلابی با رویکرد تربیت کارشناس و مبلغ انقلاب اسلامی است.

ابراهیم عمرانی، مدیر خانه انقلاب اسلامی و ولایت اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی سفیران انقلاب اظهار کرد: یکی از رسالت‌های خانه انقلاب، کادرسازی انقلابی است. به عبارت دیگر ما وظیفه تربیت نیرو در حوزه مبانی و گفتمان انقلاب اسلامی را بر عهده داریم.
وی افزود: هدف این است تا دوره آموزشی سفیران انقلاب به هویتی در حوزه توانمندسازی، جریان‌سازی، سازماندهی و هم‌افزایی تبدیل شود. این دوره آموزش‌محور بوده و رویکرد آن تربیت مربی و مبلغ انقلاب اسلامی است.
عمرانی با بیان اینکه یکی از اهداف ما پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و شبهات در رابطه با انقلاب اسلامی و پرورش نیروهای مؤمن انقلابی است، گفت: مقام معظم رهبری بیاناتی مبنی بر آموزش و تربیت نیروها به منظور رشد جوانان به عنوان ذخیره و رویش انقلابی مطرح کردند و ما این موضوع را سرلوحه دوره آموزشی سفیران انقلاب قرار دادیم.
وی اضافه کرد: ما از یک طرف نگاه تاریخی در تعریف و تدوین سرفصل‌ها اعمال کرده‌ایم، یعنی مباحث از تاریخ سیاسی اسلام آغاز می‌شود و سپس به مباحثی چون پیشینه حرکت انقلاب در دوره قاجار و پهلوی، چگونگی به قدرت رسیدن رضا خان، ملی شدن صنعت نفت و ... پرداخته می‌شود.
مدیر خانه انقلاب اسلامی و ولایت اصفهان ادامه داد: در حوزه مبنایی و مفهومی، مباحثی نظیر تئوری‌های انقلابی، ریشه‌های انقلاب، کلیاتی پیرامون انقلاب‌های جهان، مفهوم‌شناسی انقلاب و شعارهای مذهبی در جریان آن؛ در حوزه رسانه، بازتاب‌های جهانی و رسانه‌ای انقلاب اسلامی، تأثیر انقلاب اسلامی بر کشورهای منطقه و جامعه‌شناسی انقلاب اسلامی مورد توجه است.
وی افزود: بخش‌هایی نیز تحت عنوان بازخوانی حوادث و نظریات بزرگان انقلاب در رابطه با حقوق بشر، انقلاب فرهنگی، جایگاه زن، دموکراسی و ... مدنظر است. در بخش تحلیل‌ها، به کارآمدی نظام جمهوری اسلامی، آسیب‌شناسی جریان‌های سیاسی، وضع‌شناسی انقلاب اسلامی و حتی به زمینه‌های شکل‌گیری دو جناح چپ و راست می‌پردازیم.
عمرانی با بیان اینکه سرفصل دیگری تحت عنوان دشمنی‌ها تعریف شده است، گفت: در این سرفصل، پروژه اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی و نفوذ دشمن مورد توجه قرار گرفته است. در بخش دستاوردها، به موضوع تکثیر گفتمان انقلاب توجه شده و در آخرین بخش، نگاه تربیتی به موضوعات و بحث آتش به اختیار و کادرسازی انقلابی را مورد توجه قرار داده‌ایم.
وی بیان کرد: ثبت‌نام برای شرکت در این دوره تا 25 شهریور ماه است و پس از آن با مصاحبه‌ای که از ثبت‌نام کنندگان به عمل می‌آید، تعدادی از آنها پذیرش شده و در 50 جلسه دو ساعته تحت آموزش قرار می‌گیرند.
مدیر خانه انقلاب اسلامی و ولایت اصفهان افزود: پس از پایان مهلت ثبت‌نام در 25 شهریور، مرحله مصاحبه آغاز می‌شود که تا 31 شهریور ادامه می‌یابد. قرار است دوره آموزشی از تاریخ 15 مهر ماه در محل خانه انقلاب اسلامی و ولایت برگزار شود که در این بازه زمانی ممکن است تعداد دیگری نیز ثبت‌نام کرده و از آنها مصاحبه گرفته شود. در پایان نیز به شرکت کنندگان گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.
عمرانی اضافه کرد: در مباحث تاریخی از محضر اساتیدی چون رجبی دوانی، نجفی و حقانی؛ در حوزه تحلیلی از نصر، مطیع، بانکی‌پور، موسویان، مقیمی و اروجی و در مباحث گفتمانی و تربیتی از دکتر نادر طالب‌زاده، ایزدی، وحید جلیلی و ... بهره خواهیم برد.
وی با اشاره به شرایط شرکت در این دوره، خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی ویژه سنین 18 تا 35 سال تعریف شده است، اما این‌طور نیست که فقط تا سن 35 سال بتوانند در آن شرکت کنند، تا 40 سال نیز امکان ثبت‌نام وجود دارد؛ منتها شرط مهمتر این است که افراد ظرفیت بالقوه برای ایفای نقش به‌عنوان مبلغ و سخنران را داشته باشند، به همین دلیل مصاحبه اولیه‌ای از آنها در خصوص وضع ظاهری، فن بیان و توانایی سخنرانی، مخاطب‌شناسی، پذیرش مبانی و جبهه فرهنگی انقلاب گرفته می‌شود.
مدیر خانه انقلاب اسلامی و ولایت اصفهان با بیان اینکه همواره از مدارس و مراکز مختلف به ما مراجعه کرده و تقاضای دعوت از مبلغ و کارشناس حوزه انقلاب اسلامی دارند، گفت: کسانی که در این دوره شرکت می‌کنند، بعدها به عنوان کارشناس و مبلغ با هزینه خانه انقلاب به مراکز و مکان‌های مختلف اعزام می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام از طریق سایت انجام می‌شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت خانه انقلاب به نشانی Khanehenghelab.com مراجعه نموده و یا با شماره 33387535 تماس حاصل کنند.

captcha