‌کالاهای اسلامی‌ــ‌ایرانی نیازمند نگاه ویژه در اقتصاد فرهنگی هستند
کد خبر: 3638752
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
فریدونی:

‌کالاهای اسلامی‌ــ‌ایرانی نیازمند نگاه ویژه در اقتصاد فرهنگی هستند

گروه جامعه: مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد با تاکید بر اینکه باید در اقتصاد فرهنگ به کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی-اسلامی توجه ویژه شود، گفت: وزارت ارشاد با توجه به وظیفه ذاتی خود علاوه بر فعالیت در حوزه نشر، بر اقتصاد و فرهنگ مبتنی بر ارزش‌های دینی و اسلامی نیز توجه ویژه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، علی فریدونی، مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه «ایران نوشت» ویژه توزیع نوشت‌افزارهای ایرانی-اسلامی که در سالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد ضمن تقدیر از فعالیت‌های تولید‌کنندگان و برگزارکنندگان این دوره از نمایشگاه، گفت: برگزاری چنین کارهایی زحمت و فعالیت ویژه‌ای را طلب می‌کند و خوشحالم که در این عرصه شاهد تولید محصولاتی منطبق با ارزش‌های اسلامی و دینی هستیم.

وی افزود: وزارت ارشاد با توجه به وظیفه ذاتی خود علاوه بر فعالیت در حوزه نشر بر اقتصاد و فرهنگ مبتنی بر ارزش‌های دینی و اسلامی برنامه‌‌ها و حمایت‌هایی را انجام می‌دهد و اتفاق‌های خوبی در این حوزه افتاده است. یکی از این اتفاق‌ها ایجاد جایزه کالاهای فرهنگی بود که با هدف تقدیر و حمایت از تولید‌کنندگان کالاهای برتر فرهنگی کشور راه‌اندازی شده است.

فریدونی با بیان اینکه جایزه کالاهای فرهنگی کشور در راستای تاکید مقام معظم رهبری برای استقلال‌ یافتن در تولید و پویا شدن اقتصاد کالای فرهنگی راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: یکی از زمینه‌هایی که باید در اقتصاد فرهنگ به آن توجه داشت کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی-اسلامی است و بر همین اساس این جایزه برای جمع‌آوری ایده‌ها، خلاقیت و تولیدات ارزشمند ایجاد شد.

مدیر کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد با بیان اینکه توجه به کالاهای فرهنگی با ویژگی ایرانی اسلامی از وظایف معاونت فرهنگی است، بیان کرد: کتاب، اسباب‌بازی و نوشت‌افزار بخش‌های اصلی این جایزه را در بر می‌گیرد و امیدواریم که در این عرصه با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته شاهد رونق محصولاتی منطبق با هویت ایرانی-اسلامی باشیم.
captcha