قرآن محور وحدت در دانشگاه‌های سیستان وبلوچستان است
کد خبر: 3638813
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
دبیر کانون قرآن وعترت دانشگاه سیستان و بلوچستان:

قرآن محور وحدت در دانشگاه‌های سیستان وبلوچستان است

گروه فعالیت‌های قرآنی: علی جمالزاده گفت: قرآن کریم عامل پیوند اهل تسنن و اهل تشیع در دانشگاه و استان سیستان و بلوچستان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی جمالزاده، دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب گفت: یکی از اهداف و برنامه‌های ما در کانون قرآن، استفاده از همه ظرفیت‌ها به خصوص دانشجویان قاری و حافظ اهل سنت در تمام برنامه‌ها خواهد بود.
وی با بیان اینکه در این دانشگاه تعداد زیادی از قاریان و حافظان قرآن کریم در رشته‌های مهندسی و علوم انسانی تحصیل می‌کنند خاطرنشان کرد: برنامه ما شناسایی همه قرآنیان دانشگاه بود که با موفقیت انجام شده است اما برای استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها در برنامه‌ها باید برنامه‌ریزی و تلاش خود را بیشتر کنیم.
این دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران افزود: در یک سال گذشته سعی کرده‌ایم با محور قرار دادن قرآن کریم و مشورت گرفتن از افراد مختلف دانشگاهی برنامه‌های کانون قرآن و عترت دانشگاه را وسعت و تنوع بدهیم.
دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در دانشگاه گفت: برگزاری برنامه‌هایی همچون کلاس‌های آموزش قرآن کریم با حضور قاریان استانی همچون مهدی مهدوی‌پناه، مهدی قربانزاده، حسین ایمانیان، حسین غلامپور و...، برپایی مسابقات قرآن کریم، جزءخوانی در ماه مبارک رمضان، راه‌اندازی تابلوی اعلانات و ایجاد کانال اطلاع‌رسانی کانون قرآن در فضای مجازی و انتشار نشریه «بنیان مرصوص» به شکل گاهنامه با موفقیت همراه بود.  
جمالزاده در ادامه با بیان اینکه جای خالی کارآفرینی و توجه به فراگیری مهارت در فارغ‌التحصیلان دانشگاه احساس می‌شود، گفت: یکی از طرح‌هایی که برای دوره جاری در ذهن دارم، ایجاد فضایی در کانون قرآن برای آموزش مهارت به دانشجویان قرآنی و معرفی آن‌ها به بازار کار است.    
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۹:۱۸
0
0
باید موضوعات دینی و قرآنی در راس همه کارها قرار گیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۱۰:۱۷
0
0
توجه به قرآن پیامدهای مثبتی به همراه دارد
captcha