هیئت سوئیسی در جریان جنایات اسرائیل علیه مسجدالاقصی قرار گرفت
کد خبر: 3639208
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

هیئت سوئیسی در جریان جنایات اسرائیل علیه مسجدالاقصی قرار گرفت

گروه بین الملل: هیئتی سوئیسی متشکل از وزیر اقتصاد و دارایی این کشور و نماینده سوئیس در «رام الله»، در دیدار با مدیرکل اداره اوقاف اسلامی قدس در جریان حجم تجاوزات و اقدامات اشغالگرانه رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی قرار گرفت.

هیئت سوئیسی در جریان جنایات اسرائیل علیه مسجدالاقصی قرار گرفت
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری مطبوعاتی فلسطین(صفا)؛ محمد عزام الخطیب التمیمی، مدیرکل اداره اوقاف اسلامی قدس، هیئتی سوئیسی متشکل از «جورج جیسر»، وزیر اقتصاد و دارایی و «جولیان تونی»، نماینده دولت این کشور در شهر «رام الله» فلسطین را به حضور پذیرفت.

وی در این دیدار اطلاعاتی درباره گذرهای تاریخی مسجدالاقصی و تحولات آن و همچنین، حجم تجاوزات و اقدامات اشغالگرانه اسرائیل علیه این مسجد به‌‌عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های معنوی و تاریخی جهان اسلام در اختیار این هیئت سوئیسی قرار داد.

التمیمی در ادامه بر اهمیت نقش و جایگاه کشور سوئیس در حمایت و برقراری صلح در جهان تأکید کرد.

هیئت سوئیسی نیز در مقابل، بر حمایت کامل خود از یکی از مهم‌ترین اصول حقوق بشر در جهان که آزادی عبادت و احترام به مکان‌های مقدس است، تاکید کرد. 

این هیئت همچنین ضمن تأکید بر ضرورت تقویت راه‌های ارتباط مستمر با اداره اوقاف اسلامی قدس، اعلام کرد: دولت سوئیس از هرگونه حمایت و تقویت مواضع اداره اوقاف اسلامی در محافظت از اماکن مقدس، کوتاهی نخواهد کرد.

در پایان این دیدار، هیئت سوئیسی از نقش تاریخی اداره اوقاف اسلامی قدس در حل بحران اخیر مربوط به گیت‌های الکترونیکی مسجدالاقصی که اهمیت جایگاه این مسجد در میان فلسطینی‌ها و عموم جهان اسلام را نشان داد، قدردانی کرد/.

captcha