جشن میلاد امام هادی(ع) در ابوموسی برگزار شد
کد خبر: 3639343
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸

جشن میلاد امام هادی(ع) در ابوموسی برگزار شد

گروه معارف: جشن میلاد امام هادی علیه السلام در مسجد جامع امام حسن مجتبی شهرستان ابوموسی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، جشن میلاد دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولات حضرت امام هادی علیه السلام پس از اقامه نماز مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام حسنی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی ابوموسی در مسجد جامع امام حسن مجتبی علیه السلام شهرستان ابوموسی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین رضایی ابتدا به بیان حدیثی از امام هادی غلیه السلام پرداخت و گفت: امام هادی علیه السلام می فرمایند: «انسان ها در دنیا با اموالشان ارزش گذاری می شوند و در آخرت با اعمالشان» این حدیث شریف این نکته را به ما یادآوری می کند که باید برای آخرت خود زاد و توشه ای برداریم.

وی در ادامه با اشاره ای به زندگی آن امام بزرگوار خاطر نشان کرد: در نیمة ذی الحجه سال 212ق نزدیک شهر مدینه در روستای صریا، چشم به دنیا گشود و در ماه رجب سال 254ق در سرّ من رأی (سامرا) توسط معتز عباسی به شهادت رسید. ایشان پس از پدر بزرگوارش 33 سال امامت شیعیان را بر عهده داشتند.

حجت الاسلام رضایی به اقدامات امام دهم شیعان اشاره کرد واظهار داشت: از جمله اقدامات این امام بزرگوار می توان به ایجاد آمادگی فکری شیعیان جهت ورود به عصر غیبت، مبارزه با انحرافات، تربیت نیرو و افراد شایسته، تقویت سازمان وکالت تبیین مقام شامخ امامت از طریق زیارت غدیریه و زیارت جامعه کبیره اشاره کرد.

captcha