نبود جذابیت کلاسی؛ مهم‌ترین دلیل عدم استقبال از طرح تربیت حافظان قرآن ساوه
کد خبر: 3639414
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

نبود جذابیت کلاسی؛ مهم‌ترین دلیل عدم استقبال از طرح تربیت حافظان قرآن ساوه

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ساوه گفت: یکی از مشکلات طرح ملی حفظ، عدم استقبال است جذابیت نداشتن کلاس برای جوانان و عدم ظرفیت‌سازی از جمله دلایل حضور کمرنگ جوانان در این طرح است.

مجید نیرومند، کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ساوه‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: طرح ملی تربیت حافظان یکی از طرح‌های اوقاف است که برای پنجمین سال متوالی اجرایی می‌شود و سهم ساوه در این طرح یک‌هزار و 700 نفر است.   
وی اظهار کرد: امامزاده‌ها، مساجد، مدارس غیرانتفاعی و دولتی و مؤسسات قرآنی وظیفه تربیت حافظان را برعهده دارند. قرآن‌آموزان از حفظ یک جزء تا حفظ کل تا اسفندماه تحت آموزش قرار می‌گیرند و در آزمون کتبی و شفاهی شرکت می‌کنند و در صورت کسب امتیاز لازم برای آنها گواهی‌نامه صادر می‌شود. 
نیرومند تصریح کرد: یکی از مشکلات طرح ملی حفظ برگزاری همزمان کلاس‌ها و عدم استقبال است، سال قبل اوایل تیر ظرفیت کلاس‌ها تکمیل می‌شد اما متاسفانه امسال ثبت نامی‌ها نصف سال گذشته است و همین مقدار  نیز با شرایط خاص ثبت‌نام شدند. 
وی با بیان اینکه برای تکمیل ظرفیت‌ها باید تلاش کنیم چراکه با این اوصاف شرایط ثبت‌نام سال آینده سخت‌تر می‌شود، گفت: جذابیت نداشتن کلاس برای جوانان و عدم ظرفیت سازی از جمله دلایل حضور کمرنگ جوانان و نوجوانان است البته این ضعف به مجریان برمی‌گردد.  
نیرومند با اشاره به اینکه درآمد و بودجه‌ای از سوی دولت به اوقاف تعلق نمی‌گیرد، تصریح کرد: اوقاف دارای مرکز مشاوره و ثبت وقف است که به راهنمایی علاقمندان برای نیات وقف می‌پردازد. انجمن مردمی یاوران وقف نیز به صورت اختصاصی وظیفه تبلیغ، مشاوره و جستجوی خیرین قرآنی را برعهده دارد.
captcha