غدیر؛ تبیین ولایت و ترسیم مهدویت/ جمعه منتهی به غدیر هم آمد
کد خبر: 3639721
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

غدیر؛ تبیین ولایت و ترسیم مهدویت/ جمعه منتهی به غدیر هم آمد

گروه معارف: طبق روایات اسلامی، تمام خوبی‌ها و كمال‌ها از چشمه‌سار غدیر جاری می‌شود و در اثر پیروی از صاحب غدیر می‌توان به راه و رسم مهدویت و كمال دنیوی و اخروی دست یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در روایات اسلامی، غدیر مهم‌ترین عید مسلمانان به حساب می‌آید كه در آن طبق فرمایش خداوند دین مسلمانان كامل شده و نعمت بر آن‌ها تمام می‌شود لذا ارزش كردار انسان‌ها با شناخت ولایتی كه در روز غدیر اعلام شد،‌ سنجیده می‌شود.
به عبارت دیگر تمام خوبی‌ها و كمال‌ها از چشمه‌سار غدیر جاری می‌شود و در اثر پیروی از صاحب غدیر می‌توان به راه و رسم مهدویت و كمال دنیوی و اخروی دست یافت.
تمام شدن امر(دین) به آن حضرت؛  در کتاب توحید شیخ صدوق به سند خود از حضرت رضا(ع) در تفسیر حروف الفبا آمده است: و تاء: تمام شدن امر به قائم آل محمد(ع) است.

تكمیل دین تنها در سایه پذیرش غدیر است
نگارنده این سطور توجه خوانندگان را به آیه اکمال در روز غدیر جلب می‌کند که پس از اعلام ولایت امیرالمؤمنین(ع) نازل شد و خدای متعال فرمود: «... الْیوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِینَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیكُمْ نِعْمَتِی...؛ ... امروز دین شما را برایتان كامل و نعمت‏ خود را بر شما تمام گردانیدم...» (آیه 3 سوره مائده) و چه زیباست که این دو واقعه در راستای هم قرار دارند، بدین معنا که اول باید ولایت امام اول در غدیر را بپذیری تا بتوانی در رکاب امام آخرین شاهد تکمیل دین باشی!
ولایتی که آنقدر مهم است که خدای متعال به‌طور صریح و با اعلام همگانی پیامبرش را نه در خفا بلکه در علن حمایت می‌کند و قول حمایت و سرکوبی دشمنان و مخالفانش را بعد از اعلام پیام ولایت می‌دهد.

شهید حججی‌ها، میانبرهای دستیابی به سعادت ابدی را یافتند

جمعه منتهی به غدیر هم آمد. آقا جان آیا وقت آمدن نیست؟ خوشا به حال شهید حججی‌ها که میانبرها را یافته‌اند و خود را به لشکر امامشان می‌رسانند و چقدر بداقبالیم ما که می‌شنویم برخی هنوز در حقانیت خون مظلومان عالم تردید دارند!
چقدر بدسگالی به جامعه مسلمین رو کرده که هر روز مسلمانی را به مسلخ می‌برند و ما دم فرو بسته‌ایم. مگر فرمایش نبی مکرم اسلام را نشنیده‌ایم که اگر از هر گوشه عالم ندای فردی را شنیدید که گفت: یاللمسلمین! ای مسلمانان به فریادم برسیم و ما به فریادش نشتابیم؛ مسلمان نیستیم.

آیا صدای فریاد مسلمانان میانمار به گوش کسی نرسیده است؟
آیا صدای فریاد مسلمانان میانمار به گوش کسی نرسیده است؟ چه شده که فقط رهبر فرزانه ایران صدا بلند کرده و به فریاد تظلم خواهی آنان پاسخ می‌دهد و سایرین ساکتند؟ آیا پاسخ به ندای مظلومان عالم نیز ربطی به خط و خطوط سیاسی ما دارد؟ آیا پیامبر فرمود صرفا به داد هم حزبی ها و یا هم وطنان خود برسید و سایرین به شما ربطی ندارد؟
چه شده که پس از تحمل هشت سال جنگ تحمیلی حضور دشمن در خاکمان را فراموش کرده‌ایم و به مدافعان حرمی که به‌حق مدافع وطن نیز هستند، انگ‌های مختلفی می‌زنیم و برخی می‌گویند: اگر به دشمن سوریه ( داعش و ...) کاری نداشته باشیم، آن‌ها به ما کاری ندارند!؟

كاش برای رفع شبهات دفاع از حرم‌ها حداقل چند خط از تاریخ را می‌خواندیم
کاش حداقل چند خط تاریخ می‌خواندیم تا می‌فهمیدیم متجاوزین همیشه بهانه‌ای برای تجاوز به خاک و مال و ناموس دیگران می‌یابند و هرچقدر خود را ضعیف‌تر نشان دهیم باید بهای آن را به گزاف بپردازیم.
چگونه برخی متوجه نمی‌شوند که دفاع از حرم با دفاع از وطن(ایران) یکی است که پس از فتح حرم؛ مطمئناً نوبت به فتح وطن توسط دشمن خواهد شد!

شبهه‌افكنان دفاع از حرم، حتماً به ظهور امام زمان(عج) هم خرده می‌گیرند
لابد امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه) هم که ظهور كنند را مورد شماتت قرار می‌دهید که آقا جان! چکار به جهان داری؟ بگذار به همین دینداری حداقلی خود بسنده کنیم. همه را با ما دشمن می‌کنی؟ آیا این درست است که پسران ما در رکاب شما کشته( شهید) شوند و فرزندانشان یتیم بزرگ شود؟ آقا جان ! نمی‌شود بگذاری دین شخصی باقی بماند و عیسی به دین خود و موسی به دین خود! به ما چه که پدر بزرگوارتان از شنیدن خبر درآوردن خلخال از پای زنی یهودی فرمود: اگر مردی بشنود و بمیرد رواست... آقای خوبی‌ها بی ادبیمان را ببخش و با دوریت عذابمان نکن.
ما باور داریم که با آمدنت و ظهور نازنینت بسیاری از ما را با دین راستین اجدادت آشنا می‌کنی و از اوهام رهایی می بخشی.  ما به آیات کتاب‌الله ازجمله آیه دهم سوره صافات ایمان داریم که فرمود: « إِلَّا مَنْ خَطِفَ الْخَطْفَةَ فَأَتْبَعَهُ شِهَابٌ ثَاقِبٌ؛ مگر كسى كه [از سخن بالاییان] یكباره استراق سمع كند كه شهابى شكافنده از پى او مى‏‌تازد»
و و جه تشبیه حضرت صاحب الزمان(عج) به شهاب ثاقب را دو معنی گفته‌اند: اول اینکه مانند شهاب ثاقب می‌درخشد و دوم اینکه شیاطین را طرد و دفع می‌کند، همانطور که با شهاب ثاقب طرد می‌شوند.
آقا یا صاحب العصر الزمان(عج) اغثنی و لا تهلکنی بیا به حرمت عید سعید غدیر که عیدالله الاکبر است و شیاطین انس و جن در صدد محو این نور خدایی‌اند و به یمن وجود شما نتوانسته اند، زیرا چراغی را که ایزد برفروزد، هر آن‌کس پف کند ریشش (بلکه ریشه‌اش) بسوزد.

برداشتی آزاد از کتاب شریف مکیال المکارم
نوشته حجت‌الاسلام محمد شریف حسینی
captcha