جشنواره تئاتر سیستان‌وبلوچستان آغاز به‌کار کرد
کد خبر: 3639935
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰

جشنواره تئاتر سیستان‌وبلوچستان آغاز به‌کار کرد

گروه فرهنگی: نمایش عمومی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان از روز گذشته، 18 شهریورماه مصادف با عید سعید غدیر خم، در سطح استان آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، نمایش عمومی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان از روز گذشته، 18 شهریورماه مصادف با عید سعید غدیر خم، در سطح استان آغاز به‌کار کرد.
در این جشنواره برای هر گروه تئاتر و نمایش، یک سالن مجزا در نظر گرفته شده تا شهروندان هر نمایشی را که می‌پسندند به صورت رایگان تماشا کنند.
نمایش عمومی جشنواره از 18 شهریورماه آغاز و تا 22 ماه جاری ادامه دارد؛ بخش مسابقه این جشنواره نیز از 22 الی 24 شهریورماه با حضور هیئتی از تهران به‌عنوان داور، آغاز به کار خواهد کرد و در پایان، از برگزیدگان در مراسم اختتامیه تقدیر و قدردانی به‌عمل می‌آید.
گفتنی است، بنا به اعلام فرمانداری شهرستان زاهدان، برای اولین بار در تاریخ برگزاری این جشنواره، مقرر شده است تا در محل‌های تفریحی و گردشگری از پیش تعیین شده از قبیل پارک لاله، میدان سربازان گمنام امام زمان(عج)، پارک شهر، پارک مهر ورزان و مجتمع فرهنگی گردشگری لادیز، تئاتر خیابانی نیز اجرا شود.

اسامی نمایش‌های راه یافته به بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی در بخش صحنه‌ای:

آسوکه زرنج / مهدی تقی زاده ؛ زاهدان

تولدی دیگر/ مهدی هاشمی ؛ زاهدان

آیفون / سعید بادینی ؛ زاهدان

ماهور / احمد گل بیکی ؛ زاهدان

دژاوو / حمیدکمیلی خواه ؛ زاهدان

دوچش پیدا / پرویز باقری ؛ زاهدان

گاروبیران / نظیربرهانزهی ؛ ایرانشهر

اشک مریم / سینا مرزبان ؛ سراوان

بی خانمان/ آرمین ریگی ؛ سراوان

سوگ گندم / محمود فرخزاد ؛ زابل

و اجرای یک اثر در بخش جنبی جشنواره: زمین بیوه / محمدعلی کیخا ؛ زاهدان

captcha