خاطره خویشتن‌داری شهید «حیدری» در مجروحیت
کد خبر: 3640083
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴

خاطره خویشتن‌داری شهید «حیدری» در مجروحیت

گروه جهاد و حماسه: برادر شهید سیدحجت‌الله حیدری اظهار کرد: از ویژگی‌های برادرم خویشتن‌داری او بود،‌ به طوری که دردهایش را بروز نمی‌داد و مدت‌ها بعد از آن که مجروح شده بود،‌ خانواده من متوجه این موضوع شدند.

سیدعزت‌الله حیدری، برادر شهید سیدحجت‌الله حیدری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه شهید متولد سال 1345 است و 13 سال با من اختلاف سنی داشت، افزود: این موضوع باعث شد که من خاطرات زیادی از برادرم داشته باشم و به خوبی این خاطرات را در ذهنم حفظ کنم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های انقلابی شهید به زمان جنگ محدود نبود، گفت: برادرم با اینکه در دوران انقلاب سن زیادی نداشت، در تمام تظاهرات‌ها شرکت می‌کرد. هنگامی که امام خمینی (ره) به تهران آمدند، برادرم 12 ساله بود. در همان روز خانواده ما متوجه نبود برادرم شدند. طبیعی بود که نگران شوند. هنگامی که وی، شب‌هنگام به خانه بازگشت، از او درباره اینکه کجا بوده است سوال می‌پرسند که در پاسخ می‌گوید برای استقبال از امام به قم رفته بود. هنگامی که تصویر دیدار مردم با امام خمینی(ره) از تلویزیون پخش شد، برادرم کنار امام به دیوار تکیه داده بود.

برادر شهید با اشاره به خویشتن‌داری سیدحجت‌الله،‌ ادامه داد: این موضوع سبب شده بود که وی دردهایش را بروز ندهد؛ برای مثال بعدها متوجه شدیم که وی در عملیات آزادسازی خرمشهر به شدت مجروح شده و طی مدت دو هفته در بیمارستان نمازی شیراز بستری بود.

حیدری با بیان اینکه در هنگام سفر با خانواده از بوشهر به سمت تهران، خبر شهادت برادرش را شنیده است، عنوان کرد: به ما اطلاع دادند که برادرم در عملیات کربلای 1 که در منطقه مهران انجام شد،‌ مجروح شده است، اما وقتی به تهران رسیدیم متوجه شدیم که وی در 12 تیرماه به شهادت رسیده است.

برادر این شهید تاکید کرد: باید در ازای خونی که شهدا برای آرامش و امنیت ما تقدیم کردند، دست‌کم به خواسته‌ها و آرمان‌های آنان پایبند باشیم. در این راستا، احیای اهدافی که شهدا در حفظ انقلاب و مبارزه با دشمنان اسلام داشتند،‌ از مهم‌ترین انتظارات خانواده شهیدان از ملت ایران است.

captcha