ارسال ۴۰۰ اثر نفر به جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت علوم
کد خبر: 3640138
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵

ارسال ۴۰۰ اثر نفر به جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت علوم

مدیرکل اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری‌ از حضور ۴۰۰ شرکت کننده در سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت علوم خبر داد و گفت: این جشنواره از فردا در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تسنیم نوشت: رشید جعفرپور، مدیرکل اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری‌ درباره سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت علوم گفت: پذیرش متسابقین از امروز در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی استان گرگان آغاز شد و آئین افتتاحیه در روز دوشنبه 20 شهریور‌ماه با حضور 400 شرکت کننده منتخب استان‌ها برگزار خواهد شد.

جعفرپور با بیان اینکه مرحله دانشگاهی سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت علوم  اسفندماه سال گذشته برگزار شد، افزود: برگزیدگان مرحله دانشگاهی پس از گذر از مرحله منطقه‌ای که در سراسر دانشگاه‌های کشور اجرا شد، توانستند مجوز حضور در مرحله کشوری را کسب کنند و در مجموع یک هزار اثر نفر به دانشگاه گرگان ارسال شد.

وی به بخش‌ها و رشته‌های این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: مسابقات دارای پنج بخش اصلی شامل پژوهشی، فناوری، هنری، آوایی و معارفی است که هر کدام یک از این بخش‌ها دارای رشته‌های مختلف خواهد بود که مجموعاً 35 رشته را دربر می‌گیرد.

مدیرکل اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری‌از حضور وزیر مسئولان وزارتخانه در مراسم افتتاحیه خبرداد و گفت: مقام عالی وزارت و نماینده ولی فقیه استان گرگان و مسئولان استانی در مراسم افتتاحیه حضور خواهند یافت.

جعفرپور با اعلام اینکه مسابقات تا چهارشنبه 22  ادامه خواهد یافت گفت: داوری این دوره از مسابقات را تعدادی از داوران بین‌المللی و استانی  بر عهده خواهند داشت.
سی و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در 6 بخش آوایی (شفاهی)،‌ معارفی (کتبی)، پژوهشی،‌ فناوری، ادبی و هنری و در 35 رشته برگزار می‌شود که برخی رشته‌های بخش آوایی عبارت از قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل،‌ دعا و مناجات، اذان و تواشیح (آقایان) هستند.
همچنین رشته‌های بخش معارفی نیز شامل: مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با سیره معصومین(ع)،‌ حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، احکام، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه،‌ آشنایی با احادیث اهل بیت(ع) و پرسمان معارفی است.
captcha