کشورهای اسلامی در برابر جنایت‌های میانمار با غیرت اسلامی موضع‌گیری کنند
کد خبر: 3640205
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

کشورهای اسلامی در برابر جنایت‌های میانمار با غیرت اسلامی موضع‌گیری کنند

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه موقت بجنورد گفت: کشورهای اسلامی در برابر جنایت‌های در حال انجام در میانمار با غیرت اسلامی موضع‌گیری کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی،، حجت الاسلام رضا نوری امام جمعه موقت بجنورد در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد با انتقاد از سکوت کشورهای اسلامی از جنایات های میانمار اظهار کرد: غیرت اسلامی در بین کشورهای اسلامی کم شده زیرا تنها کشوری که در برابر جنایت های میانمار اعتراض کرده، ایران است.
وی ادامه داد: با وجود ۶۰ کشور اسلامی با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت، اما انگار هیچ اتفاقی در برای مسلمانان در میانمار، یمن، سوریه و عراق نمی افتد و یا سری بریده نمی شود.
نوری با بیان اینکه هشت میلیون نفر در کشور میانمار مسلمان هستند اما حاکمیت این کشور آنان را به عنوان شهروند قبول نداشته و از حقوق اولیه نیز آنان را محروم کرده است، گفت: از سال ۹۱ تاکنون جنایت ها در کشور میانمار افزایش یافته و بیش از ۵۲ هزار نفر مسلمان جان خود را از دست داده اند.
وی با اشاره به اینکه این کشتارها بدون هیچ گونه دفاعی از سوی مسلمانان اتفاق افتاده است، افزود: در هفته های اخیر تعدادی از مسلمانان میانماری در برابر سکوت جامعه بین‌الملل کشته شده اند و این در حالیست که کشور میانمار جایزه صلح نوبل دریافت کرده و سمبل آزادی و دموکراسی شناخته می شود.
وی عنوان کرد: سکوت مسلمانان و جامعه بین‌الملل در برابر مسئله میانمار عجیب است، بنابراین باید با غیرت اسلامی در این مهم موضع گیری کنیم.
نوری با اشاره به فرارسیدن عید غدیر خم ، ادامه داد: رسالت پیامبران و ائمه اطهار بیان زوایای دین و تفسیر ابهامات بود.
وی افزود: امامان آمدند که جلوی تفسیر های غلط از اسلام را بگیرند، تا چهره دین دگرگون نشود.
به گزارش ایکنا در پایان نماز جمعه مردم همزمان با سراسر کشور با شرکت در راهپیمایی و سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل جنایت های میانمار را محکوم کردند.
captcha