حفظ قرآن در کنار ادامه تحصیل؛ ویژگی طرح مدرسه القرآن
کد خبر: 3640318
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳

حفظ قرآن در کنار ادامه تحصیل؛ ویژگی طرح مدرسه القرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان گفت: در طرح تخصصی مدرسه القرآن، دانش‌آموزان پایه پنجم و ششم همزمان با حفظ قرآن می‌توانند دروس اصلی تخصصی پایه خود را فراگیرند و به این ترتیب به خاطر حفظ قرآن، از تحصیل باز نمی‌مانند.

سید علی موسوی معاون مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان با اشاره به طرح تخصصی مدرسه القرآن اظهار کرد: با توجه به اینکه قبلا طرح یکساله حفظ قرآن وجود داشت و فرد باید یک سال ترک تحصیل می‌کرد تا بتواند به حفظ قرآن بپردازد، با اجرای «طرح تخصصی مدرسه القرآن» توقفی در روند تحصیل به وجود نمی‌آید و دانش‌آموزان می‌توانند همزمان با حفظ قرآن، دروس اصلی تخصصی مربوط به پایه خود را فراگیرند و به این ترتیب مشکل عقب ماندن از تحصیل به خاطر حفظ قرآن برطرف می‌شود.
وی افزود: طبق مصوبه آموزش و پرورش در سال گذشته، افراد می‌توانند در مدرسه ثبت‌نام کرده و از یک مؤسسه قرآنی که مورد تأیید آموزش و پرورش است، نامه‌ای برای مدرسه خود دریافت کنند مبنی بر اینکه در کلاس‌های مدرسه شرکت نکنند، ولی اجازه شرکت در امتحانات را داشته باشند.
موسوی ادامه داد: با توجه به این مصوبه، در طرح تخصصی مدرسه القرآن برای دانش‌آموزان هم کلاس‌های تخصصی حفظ و تفسیر برگزار می‌شود و هم کلاس‌های دروس اصلی و تخصصی نظیر ریاضی، زبان و عربی که نمی‌توانند به تنهایی آنها را فراگیرند، دروس جنبی را نیز خودشان مطالعه کرده و در امتحانات مدرسه شرکت می‌کنند.
وی با بیان اینکه نحوه جذب و پذیرش در این طرح از طریق یک دوره آزمایشی انجام می‌شود، گفت: اولین دوره آزمایشی از تیرماه شروع شده و تا شهریور ادامه دارد که قرآن‌آموزان در این مدت روزی یک صفحه از قرآن را حفظ می‌کنند و در پایان دوره هم می‌توانند علاقه و انگیزه خود را برای ادامه طرح بسنجند و هم اینکه برای مؤسسه قرآنی مشخص شده است که دانش‌آموزان چقدر توانایی ادامه طرح را دارا هستند. 
وی گفت: در طول طرح چند آزمون ادواری برگزار می‌شود و در پایان دوره، مربی و مدیر مرکز در رابطه با توانایی آنها برای ادامه طرح اعمال نظر می‌کنند که در این زیمنه استعداد، توانایی و انگیزه فراگیران قابل توجه است.
معاون مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت اصفهان خاطرنشان کرد: چون این طرح به صورت پایلوت اجرا می‌شود، دامنه آن وسیع نیست و در دوره آزمایشی اول تعداد 20 نفر شرکت کرده‌اند که دوره رسمی آنها از ابتدای مهرماه برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: در دوره آزمایشی دوم تاکنون نزدیک 100 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که تا پایان شهریور ثبت‌نام ادامه دارد و تلاش بر این است که بعد از گذشت دو ماه، دوره رسمی آن نیز آغاز شود.

captcha