آثار به جا مانده از دوران دفاع مقدس به نمایش عمومی گذاشته شود
کد خبر: 3640461
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

آثار به جا مانده از دوران دفاع مقدس به نمایش عمومی گذاشته شود

گروه اجتماعی: استاندار آذربایجان غربی گفت: تمامی آثار به جا مانده از دوران دفاع مقدس باید حفظ و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی نسل حاضر با این موضوع به نمایش عمومی گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 20 شهریورماه قربانعلی سعادت استاندار در چهارمین جلسه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و نشست هماهنگی اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس آذربایجان غربی افزود: تاکنون ایثار و فداکاری های دوران دفاع مقدس در بخش های مختلف به خوبی تبیین نشده و باید گام های بلندتری در این راستا برداشته شود.

وی اضافه کرد: باید در آیین های هفته دفاع مقدس به ویژه مراسم مردمی رژه نیروهای مسلح به دنبال بیان جامع و کامل رسالت های شهدا و رزمندگان اسلام بود و اجازه نداد تا غفلت و فراموشی در این زمینه رخ دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: دقت در ثبت وقایع دوران دفاع مقدس در راستای جلوگیری از بحث تحریف در تدوین کتاب و تولید فیلم های مستند ضروری است زیرا در غیر این صورت اعتبار کتاب ها و فیلم ها ساقط می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: باید نقش نیروهای مختلفی که در آزادسازی ها و نبرد علیه دشمنان حضور داشتند به بهترین وجه تبیین و شفاف سازی شود تا اجحافی در حق کسی صورت نگیرد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص بزرگداشت ایثارگران بیان کرد: حفظ آثار معجزه آسای دوران دفاع مقدس به صورت مستند برای بازگویی به نسل های آینده نباید فراموش شود.

در این نشست اعضای کمیته های 6 گانه ستاد هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس به بیان گزارش عملکرد و برنامه های خود در این زمینه پرداختند.
captcha