ابتذال و ترویج برهنگی در «نماشا»
کد خبر: 3640488
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

ابتذال و ترویج برهنگی در «نماشا»

گروه شهرستان‌‌ها- در گزارش سوم از نقد شبکه‌های اجتماعی این بار به‌سراغ سایت بارگذاری فیلم رایگان «نماشا» رفتیم؛ سایتی که شاهد ابتذال و ترویج برهنگی در فیلم‌های ارائه شده آن هستیم.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در گزارش سوم از نقد مستند شبکه‌های اجتماعی با موضوع ولنگاری فرهنگی که رهبر معظم انقلاب در سال 95 به آن اشاره داشتند، در این قسمت به سراغ وب‌سایت بارگذاری رایگان فیلم «نماشا» می رویم.
در حالی که بنا بر فتوای رهبر معظم انقلاب، «ديدن تصوير برهنه‏‌اى که شهوت‌برانگيز است، غالباً از روى شهوت بوده و به همين دليل مقدمه ارتکاب گناه مى‌باشد، بنا بر اين ديدن آن‌ها حرام است» و بنا بر فتوی آیت‌الله سیستانی نگاه کردن به تصاویر مبتذل «با شهوت و ترس وقوع در حرام، حرام است و بدون آن هم ـ بنابر احتیاط واجب جایز نیست»؛ برخی از مشهورترین وبسایت‌های بارگذاری فیلم و موسیقی در ایران که از مراجع قانونی در ایران مجوز دریافت کرده‌اند، فیلم‌های مبتذل همراه با صحنه‌های بدون سانسور مهیج جنسی را برای مخاطبان ارائه می‌کنند.
در این گزارش سعی کردیم به‌صورت مستند و تحلیلی به مطالب مبتذل و انتشار یافته مهیج جنسی از برهنگی زنان در سایت نماشا که از مراجع قانونی مجوز گرفته و در حال فعالیت در نظام جمهوری اسلامی است، اشاره کرده و از ناظران سؤال کنیم بر کدامیک از مطالب این سایت که در حال انتشار مطالب گسترده مبتذل که جوانان را به سمت گناه سوق می‌دهند، نظارت می‌کنند.
وبسایت «نماشا» که دارای امکان رایگان بارگذاری فیلم، متعلق به گروه پیکوفایل و سرویس بلاگ‌اسکای است، در ۲۰ فروردین کار خود را آغاز کرده است؛ در ابتدا نگاهی می‌اندازیم به قانون کلی درج شده در این سایت که کاربر برای عضویت، آن را قبول می‌کند.
اوج ابتذال و ترویج برهنگی در نماشا/مدعیان نظارت کجا هستند/جلب رضایت به قیمت انتشار رقاصی و برهنگی زنان در نماشا/سلاخی فرهنگ در سایت نماشا/در حال تکمیل
مهم‌ترین و تنها هدف این سایت «جلب رضایت شماست» عنوان شده است؛ با نگاهی به آثار منتشر شده در وبسایت مذکور بر خلاف بند بعدی آن که «انتشار مطالب مبتذل در آن جایز نیست»، می‌توان نتیجه گرفت این جلب رضایت برای برخی افراد با انتشار مطالب مبتذل و برای بعضی دیگر با انتشار موسیقی‌های مبتذل خوانندگان خارج از کشور است که در جامعه دینی جایی ندارند.
رضایت برخی از افراد با آموزش رقص و پخش بدون سانسور سکانس‌های مبتذل فیلم‌های سینمایی حاصل شده است، رضایتی که با  شکستن قفل‌های عفت و حیا همراه شده است.
به استناد ماده ۷۴۲ از فصل چهارم قانون جرایم رایانه‌ای، انتشار، توزیع، معامله و نگهداری به‌قصد تجارت یا افساد، «محتویات مستهجن» جرم است و مرتکبان این اعمال به مجازات مقرر در قانون محکوم می‌شوند.
مطابق تبصره یک ماده ۷۴۲، «محتویات و آثار مبتذل، به آثاری اطلاق می‌گردد که دارای صحنه و صور قبیحه باشند»؛ افرادی که مرتکب جرم انتشار «محتویات مبتذل» شوند، حسب مورد، دست‌ کم به یکی از مجازات‌های مذکور در قانون (جزای نقدی یا حبس) محکوم خواهند شد. «محتویات مستهجن»، طبق تعریفی که تبصره ۴ ماده ۷۴۲ ارائه داده، عبارت است از «تصویر، صوت یا متن واقعی یا غیرواقعی … که بیانگر برهنگی کامل زن یا مرد یا اندام تناسلی یا آمیزش و عمل جنسی انسان است».
مدعیان نظارت کجا را رصد می‌کنند
با نگاهی به قسمت‌های بدون سانسور فیلم‌های کشورهای مختلف در این سایت که پر از صحنه‌های مبتذل و مهیج جنسی است و همچنین فیلم‌های آموزش رقص که در نظام جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت هستند، این علامت سؤال به‌وجود می‌آید که نظارت‌ها چگونه است که باز هم این مطالب در سایتی در جمهوری اسلامی در دسترس همگان قرار دارد.
در حالی که اینترنت به سرعت در حال ورود به خانه‌های آخرین روستاها در برخی از مناطق محروم کشور است، چرا با انتشار محتوای سایت نماشا و سایت‌های مشابه برخورد نمی‌شود و اگر برخورد و نظارتی هست، چرا به قدر کافی انجام نمی‌شود تا از مشکلات گسترده فرهنگی و اجتماعی در جامعه جلوگیری کند.
سخن آخر
و سخن آخر اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان اعضای شورای عالی انقلاب انقلاب فرهنگی در سال 78 فرمودند: «من توقّعم از همه‏ حضرات عزيز و دوستانى كه در اين مجموعه تشريف دارند، اين است كه مسئله فرهنگ و مسئله ‏صف‏‌آرايى فرهنگى در مقابل دشمن را جدّى بگيريد. اين وظيفه‏ ماست. اين آن چيزى است كه بنده هم اگر در راه آن كشته شدم، احساس مى ‏كنم كه در راه خدا كشته شده‌ام. هر كس در اين راه كشته شود، در راه خدا كشته شده و هركس در اين راه، زحمتى متحمّل شود، در راه خدا متحمّل شده است. مسئله، مسئله كوچكى نيست؛ دشمن ما را از اطراف، محاصره می‌كند از طريق كتاب، روزنامه، راديو و تلويزيون‏‌ها، صداهاى بيگانه و خبرگزارى‏‌ها و جعل خبر و توليد انواع و اقسام وسايل فرهنگى، ما همين‏طور بنشينيم و احياناً هماهنگى و هم‏صدايى كنيم! اينكه نمى‏‌شود». ایشان همچنین افزودند: «نظام اسلامى بايستى از خودش دفاع كند و براى دفاع از حقيقت اسلام و انقلاب، حرف گفتنى و سرمايه و ذخيره‏ فرهنگى هم زياد دارد و مركزش هم همين مجموعه  شماست. من اين مجموعه را مجموعه‏ مهمى مى‌دانم‏.»
علی اکبر ملکی
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
Just sleep
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۰۳:۳۱
0
0
.واقعا که..البته هرکس هم اگه واقعا بخواد از گناه دوری کنه بنظرم اصلا نباید گوشی لمسی داشته باشه بعد اگه قرار باشه یکی گناه کنه حتی اگه سایتو فیلتر کنن فیلتر شکن که هست ..خلاصه داداش خودتو خسته نکن..
captcha