هیئت‌های مذهبی و مبلغین دغدغه اخلاق حسینی و حفظ حریم دین را داشته باشند
کد خبر: 3640686
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
حجت‌الاسلام خاموشی:

هیئت‌های مذهبی و مبلغین دغدغه اخلاق حسینی و حفظ حریم دین را داشته باشند

گروه جامعه: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ محبت اهل بیت(ع) در جامعه ترویج و رونق بگیرد، گفت: در این جریان همه هیئت‌های مذهبی و مبلغین باید به دغدغه امام حسین(ع)، که همان اخلاق حسینی و حفظ حریم دین است بپردازند و آن را ترویج دهند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه فرهنگی عطر سیب، ویژه عرضه محصولات هیئت‌های مذهبی، حسینه‌ها و مساجد در ایام محرم، با تاکید بر اهمیت هیئت‌های مذهبی در ترویج مبانی دینی و اسلامی گفت: هیئت‌های مذهبی و هیئت‌داران در توسعه تربیت دینی و بسط تقوا، بیان تاریخ اسلام و حقایق تاریخی و همچنین بیان مظلومیت‌های امامان معصوم(ع)، پرچم‌دار بوده‌اند.

وی با طرح سوالی خطاب به مسئولان فرهنگی، مدیریت شهری و همه کسانی که در عرصه فرهنگی فعالیت‌ می‌کنند، گفت: ما امروز باید به این سوال پاسخ دهیم که دغدغه امام حسین(ع)، در زمان فعلی ما چیست؟ ما باید این دغدغه را تبیین کنیم و به آن بپردازیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: امروز حفظ حریم دین به عنوان دغدغه ابا عبدالله(ع) مهمترین مسئله است و در کنار آن ترویج و تبلیغ اخلاق حسینی به عنوان دغدغه ایشان در جامعه امروز مطرح و ضروری دیده می‌شود. لذا تمامی هیئت‌های مذهبی باید این موضوعات را مطرح کنند آن را تبیین کنند.

خاموشی بیان کرد: امروز اگر جامعه ما آبرویی دارد به برکت امام حسین(ع)، است.  رنگ حامعه اسلامی ما که سبقه‌الله است به برکت فرهنگ حسینی و نهضت عاشورا است. همه کسانی که در این عرصه خدمت می‌کنند اگر آبرو و و ارزشی پیدا کرده‌اند به همین برکت است و لذا مادحین ما باید بدانند که در این عرصه خدمت کنند و ارزش نوکری و خدمت در این دستگاه را بدانند.

وی ادامه داد: محبت اهل بیت(ع)، قدرتی دارد که می‌تواند نامه عمل ما را با مهر ختام خوب بزنند و لذا باید این محبت در جامعه ترویج و رونق بگیرد. در این جریان همه هیئت‌های مذهبی و مبلغین باید  دغدغه امام حسین(ع)، که همان اخلاق حسینی و حفظ حریم دین است را داشته باشند و آن بپردازند و آن را ترویج کنند.
captcha