دانشجویان ۱۰۵ دانشگاه در جشنواره سراسری قرآن و عترت شرکت کردند
کد خبر: 3640964
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

دانشجویان ۱۰۵ دانشگاه در جشنواره سراسری قرآن و عترت شرکت کردند

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از شرکت دانشجویان ۱۰۵ دانشگاه دولتی و غیرانتفاعی در سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مهر نوشت: علی نجفی نژاد اظهار  کرد: سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان از دی ماه سال گذشته آغاز شده بود و پس از مراحل دانشگاهی و منطقه ای، مرحله سراسری آن به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شده است.

وی افزود: برگزیدگان این مرحله در نهایت به مرحله ملی که شامل برگزیدگان جشنواره های دانشگاه های وزارت بهداشت، آزاد اسلامی، پیام نور، فنی و حرفه ای و ... هستند، راه می یابند.

رئیس سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور ادامه داد: این جشنواره شامل ۶ بخش آوایی، معارفی، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری است که در مجموع یک هزار و چهار اثر از دانشجویان ۱۰۵ دانشگاه دولتی و غیرانتفاعی در ۳۵ رشته در آن شرکت کردند.

وی تعداد آثار داوری شده را ۶۷۷ اثر اعلام و تصریح کرد: هیئت داوران ۳۰۶ اثر در بخش آوایی، ۱۱۰ اثر در بخش ادبی، ۱۵۱ اثر در بخش هنری و ۶۰ اثر در بخش پژوهشی و ۵۰ اثر در بخش فناوری را مورد ارزیابی قرار دادند.

نجفی نژاد خاطرنشان کرد: همچنین ۱۷۸ دانشجو در بخش آوایی و در رشته های قرائت، تحقیق، ترتیل و حفظ قرآن کریم و ۱۴۹ نفر در بخش معارفی باهم رقابت می کنند.

وی با یادآوری اینکه آیین اختتامیه این جشنواره صبح چهارشنبه برگزار می شود، گفت: جشنواره قرآن و عترت بزرگ ترین جشنواره دینی و مذهبی دانشجویان کشور است که با هدف ترویج و حمایت از فعالیت های دینی و قرآنی دانشگاه های سراسر کشور برگزار می شود.  
captcha