فروش بيش از ١٦٠ هزار نسخه بازی شوفر در بازارهای جهانی
کد خبر: 3641110
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸

فروش بيش از ١٦٠ هزار نسخه بازی شوفر در بازارهای جهانی

گروه فرهنگی: همزمان با شب فرهنگی كردستان در برج ميلاد تهران فروش بازي جهاني شوفر توليد جوانان نخبه كردستانی در داخل كشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، محمد حيدري، مدير عامل شركت دانش بنيان ژوري مانگ دیشب، 20 شهریورماه در حاشیه برگزاری ويژه برنامه‌های شب فرهنگی كردستان در برج ميلاد تهران و مراسم رونمايي از نسخه مخصوص بازارهاي ايران بازی جهانی شوفراظهار كرد: پروژه ساخت بازي جهاني شوفر از چهارسال پيش و به همت جوانان نخبه كردستاني آغاز شد و پس از ١٣٢ هزار نَفَر ساعت روز در سال ٩٤ تكميل و از طريق شبكه جهاني عرضه بازي‌هاي رايانه‌اي و ديجيتال در بازارهاي بين‌المللي در اختيار مخاطبان قرار گرفت.

وي افزود: تاكنون بيش از ١٦٠ هزار نسخه از بازي شوفر در بازارهاي جهاني و بيش از ٧٨ كشور دنيا در اين مدت كوتاه به فروش رسيده است و بيش از ١٢٠ هزار دلار براي كشور ارز آوري داشته‌ايم.

حيدري اعلام كرد: بیشترین فروش بازي شوفر  در كشورهاي امریکا، انگلستان، فرانسه و روسیه بوده است و شركت هاي «اينديه گالا» از ايتاليا، «اچ آر كي» از آلمان، «اكسوسيفن» روماني و شركت «سورپرايز اتك گيم» استراليا همكاران بين المللي شركت ژوري مانگ در عرضه بين‌المللي بوده‌اند.

وي افزود: آمار فروش ١٦٠ هزار نسخه‌اي در بازارهاي جهاني تنها آمار رسمي بوده و دانلودها و كپي‌هاي غيرقانوني را شامل نمي‌شود.

حيدري اعلام كرد: پس از موفقيت در بازارهاي جهاني تصميم بر آن شد كه بازي شوفر براي مخاطبان داخل كشور نيز در قالب لوح فشرده ارايه شود و امروز خرسنديم كه با حضور بزرگان عرصه رسانه ايران و كردستان و همزمان با برگزاري مراسم هاي ويژه فرهنگ كردستان در مجموعه برج ميلاد شاهد آغاز رسمي فروش در بازارهاي داخل كشور هستيم.

وي افزود: در تهيه بازي جهاني شوفر بیش از ۱۵ نفر در بخش‌های مختلف مدلسازی مسیرها، برنامه نویسی، طراحی گرافیک، صداها و موسیقی در پروسه تولید فعالیت داشته‌اند و ١٣٢هزار نَفَر ساعت زمان و دو ميليارد ريال هزينه مادي براي تهيه بازي شوفر هزينه شده است.

حيدري عنوان كرد: در بازي شوفر بيش از هزار كيلومتر از جاده‌هاي استان كردستان و ساير مناطق ايران شبيه سازي شده است و بيش از ٦٠ خودرو نيز در اين بازي جانمايي شده‌اند كه براي اولين بار در جهان خودروهاي توليد ايران نيز وارد عرصه بازي سازي شده و در اختيار مخاطبان خارجي و داخلي قرار گرفته است.

وي افزود: تعبيه آهنگ‌هاي اصيل ايراني و كُردي در كنار نمادهاي فرهنگي و طبيعي كشور از ديگر ويژگي‌هاي بازي شوفر است كه بر استقبال مخاطبان بين‌المللي اين بازي افزوده است.

مدير عامل شركت ژوري مانگ اعلام كرد: بيش از ١٢ درصد كل صادرات بازي‌هاي رايانه‌اي ايران اختصاص به بازي شوفر دارد و همين امر موجب شده است كه بازي شوفر به يك برند براي جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين‌المللي تبديل شود لذا انتظار داريم هموطنان داخل كشور نيز همچون مخاطبان خارجي نسخه اصلي بازي شوفر را تهيه كنند و ما را براي توليد بازي شوفر ٢ و ديگر بازي هاي رايانه اي همراهي کنند.

حيدري یادآور شد: پروژه شوفر ٢ نيز در دست تهيه بوده و به زودي نسخه موبايل شوفر ٢ وارد بازار عرضه بازي‌هاي ديجيتال در داخل و خارج ايران مي‌شود.

captcha