ضرورت جذب مشارکت‌های مردمی برای خدمت شایسته به زائران اربعین
کد خبر: 3641350
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

ضرورت جذب مشارکت‌های مردمی برای خدمت شایسته به زائران اربعین

گروه اجتماعی: رئیس ستاد دائمی اربعین مشهد در جمع مسئولان و خدام اربعین، جذب مشارکت‌های مردمی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین را یک ضرورت برشمرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدوحید موسویان، رئیس ستاد دائمی اربعین مشهد، در همایش نذر اربعین که شامگاه 21 شهریورماه در محل سالن همایش‌های باب‌الجواد(ع) برگزار شد، در جمع خادمان اربعین بیان کرد: خدمت به زائران اربعین را مدیون سید الشهداء(ع) هستیم و باید از مولایمان طلب کنم تا ما را از این عرصه جدا نکنند.
وی افزود: انبیاء، اوصیاء و بزرگان، آرزویشان جاروکشی زیر پای زائران امام حسین(ع) بوده است و اکنون این هجرت برای خدمت نصیب شما بزرگواران شده است.
موسویان با اشاره به اینکه خدمت اربعین خدمتی عظیم است اظهار کرد: شما خدام زائران امام حسین(ع) که از اکنون برای میزبانی زائران اربعین دغدغه دارید، بی‌ِشک امام نیز در روز حساب به استقبال‌تان خواهد آمد.
رئیس ستاد دائمی اربعین مشهد ادامه داد: امام حسن عسگری(ع) در حدیثی زیارت اربعین را از نشانه های افراد مومن بیان فرمودند و امروز زیارت اربعین و این حضور شیعیان در بزرگترین راهپیمایی مذهبی  به حق یک معجزه است.
موسویان ضمن قدردانی از کمیته‌های ستاد اربعین استان، افزود: در حال حاضر بزرگترین سازه موکبی با ظرفیت بیش از 10 هزار زائر با حضور 400 خادم از استان خراسان رضوی در شهر نجف اشرف مستقر است.
وی در ادامه نسبت به جمع‌آوری کمک‌های مردمی تأکید کرد و گفت: هر یک از شما باید در راستای جمع آوری مشارکت‌های مردمی برای خدمت شایسته به زائران اقدام کرده و نسبت به توزیع 100 هزار قبض مشارکت فعال داشته باشید.
رئیس ستاد دائمی اربعین مشهد اضافه کرد: امید است با جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی بتوانیم زائر سرای دائمی برای زائران در کربلا احداث کنیم.
موسویان خطاب به مسئولان ستاد اربعین تصریح کرد: پایین آوردن سن خادمان اربعین یک مؤلفه مهم است، لذا جذب خدام جوان را در برنامه خود قرار دهید.
captcha