محفل مشترک سه کشور به یاد شهید قرآن
کد خبر: 3641361
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

محفل مشترک سه کشور به یاد شهید قرآن

گروه بین‌الملل: محفل قرآنی گرامیداشت «شهید آل هانی» ملقب به «شهید قرآن» در حسینیه «سار» واقع در غرب شهر منامه برگزار شد.

برگزاری محفل قرآنی گرامیداشت شهید آل هانی در بحرینبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری قرآنی قاف، تعدادی از مؤسسات قرآنی بحرین، عربستان و کویت اقدام به برگزاری محفلی قرآنی به مناسبت یادبود شهید امین آل هانی  ملقب به «شهید قرآن» در حسینیه منطقه «سار» واقع در غرب منامه کردند. 

در این محفل، «قاسم القطری»، قاری بحرینی، «حسین الابیض» از قراء منطقه شیعه‌نشین «صفوی» واقع در شرق عربستان و «شیخ عبدالله أبل»، از قاریان شیعه کویتی آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کردند. 

سخنرانی اساتیدی همچون «عبدالله ابوالحسن» به نمایندگی از مؤسسات قرآنی بحرین و «علی المطرود»، به نمایندگی از شورای قرآنی قطیف و دمام و «حسن قمبر» از فعالان قرآنی کویت از دیگر برنامه‌های این محفل قرآنی بود. 

گفتنی است، حاج امین محمد آل هانی، از فعالان قرآنی و اجتماعی منطقه شیعه‌نشین شرق عربستان و رئیس شورای مشترک قرآنی قطیف و دمام بود که در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان و در حالی که از یک محفل قرآنی برمی‌گشت، خودروی وی از سوی نظامیان سعودی در ایست و بازرسی «ناصره» مورد تیراندازی قرار گرفت که براثر اصابت گلوله به باک بنزین، خودروی وی آتش گرفت و بدون این که نیروهای سعودی کاری انجام دهند بر اثر این آتش‌سوزی به درجه رفیع شهادت نائل آمد/.
captcha