جهاددانشگاهی در راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی نمین همکاری می‌کند
کد خبر: 3641519
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
در دیدار سرپرست جهاددانشگاهی اردبیل و مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین عنوان شد:

جهاددانشگاهی در راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی نمین همکاری می‌کند

گروه اجتماعی: سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: جهاددانشگاهی با تمام توان آماده همکاری برای پیشبرد مراحل راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی نمین است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، مهران اوچی سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل روز گذشته 21 شهریورماه با بیان این مطلب در دیدار با مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین در جهاددانشگاهی افزود: بدلیل گستردگی سطح فعالیت های علمی، آموزشی، تحقیقاتی و مطالعاتی، جهاددانشگاهی آمادگی دارد در زمینه های مختلف، مسؤولان استان را در رفع مسائل و توسعه استان همراهی نماید.
وی جهاددانشگاهی را مأمن اندیشه های نو و کاربردی دانست و اظهار داشت: آینده جهاددانشگاهی دست جوانان است چرا که این نهاد بسترهای لازم را برای شکوفایی استعدادهای آنان فراهم ساخته و زمینه ساز تولید علم و فناوری شده است.
سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل از آمادگی جهاددانشگاهی برای راه اندازی خط تولید نشاسته پلیمری (حفاری) از سیب زمینی در منطقه ویژه اقتصادی نمین خبر داد و افزود: این طرح در سال گذشته به عنوان طرح کلان ملی استانی تصویب شده است و هم اکنون همت و پیگیری مسؤولان و نمایندگان استان را برای جذب اعتبار لازم از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می طلبد.
اوچی چاره‌اندیشی برای جلوگیری از خسارت های وارده به سیب‌زمینی‌کاران اردبیل را جز دغدغه‌های مهم استانی عنوان و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی اردبیل با احصاء این مشکل، طرح مذکور را با هدف استفاده از سیب‌زمینی درجه ۲ و ۳ در تهیه نشاسته برای صنعت نفت با اشتغالزایی ۲۵ نفر و قابلیت بازگشت سرمایه در مدت ۳ سال ارائه کرده است.
در این دیدار مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین با بیان اینکه جهاددانشگاهی می تواند پل ارتباطی بین بخش های خدماتی و صنعتی باشد تصریح کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد علمی و مؤثر در سطح کشور و بازوی توانمند استان است و با پتانسیل های زیادی که دارد می تواند در توسعه استان موثر باشد.
محمد شهباز علیزاده افزود: مطالعات اولیه احداث منطقه ویژه اقتصادی نمین با دقت بالایی توسط جهاددانشگاهی انجام گرفت که امیدوارم در آینده هم این همکاری ها ادامه داشته باشد و توسعه یابد. 
وی با اشاره به اینکه از طرح های نوآورانه جهاددانشگاهی که منجر به اشتغال زایی شود و صادرات محور باشد حمایت می کنیم اظهار داشت: جهاددانشگاهی می تواند با حضور فعال در منطقه ویژه اقتصادی نمین، از مزایای منطقه ویژه بهره مند شود. 
مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین با بیان اینکه همکاری با جهاددانشگاهی اردبیل برای ما لذت بخش و کارگشا است تصریح کرد: امیدوارم با عقد تفاهم نامه همکاری و تشکیل اتاق فکر مشترک، بتوانیم از پتانسیل های همدیگر بهره مند شویم.
شهبازعلیزاده، منطقه ویژه اقتصادی نمین را یکی از مهمترین مطالبات مردم و مسؤولان استانی از سال 1381 اعلام و خاطرنشان کرد: وسعت این منطقه بیش از 2 هزار و 55 هکتار است و با اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان، فاز اول آن، در سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

captcha