همایش بزرگ «نذر اربعین» در حرم مطهر رضوی برگزار شد
کد خبر: 3641544
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴

همایش بزرگ «نذر اربعین» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ: دومین گردهمایی ستاد مردمی اربعین حسینی با عنوان «نذر اربعین» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ در این همایش که با حضور جمعی از فعالان، خادمان و مسئولان ستاد مردمی اربعین در مرکز  همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، سیدوحید موسویان، رئیس ستاد دائمی اربعین شهرداری مشهد گفت: خدمت به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نعمت بزرگی است که باید قدر آن را دانست و از خداوند بخواهیم این توفیق را از ما نگیرد، چرا که اولیاء و بزرگان دینی همه آرزوی خدمت‌رسانی به زائران سیدالشهدا(ع) را دارند و به این مقام افتخار می‌کنند.

وی خطاب به حاضران در این همایش عنوان کرد: بیشتر شما هم زائر و هم خادم هستید و به قصد خدمت به زائران اربعین هجرت می‌کنید و به قصد خدمت به زائران حضرت سیدالشهدا(ع) مهاجرت می‌کنید، بنابراین به تعبیر مقام معظم رهبری دو اجر دارید یکی اجر خدمت و دیگری اجر مهاجرت در راه خدا.

رئیس ستاد دائمی اربعین شهرداری مشهد با بیان اینکه این همایش آخرین گردهمایی اجرایی ستاد مردمی اربعین در مشهد است، اظهار کرد: بعد از این ستاد وارد عملیات اربعین خواهد شد. به همین خاطر باید در موکب‌ها تلاش کرد تا کارها با نظم و جدیت بیشتری پیش برود.

موسویان با بیان اینکه ستاد مردمی اربعین در موکب‌های نجف اشرف 400 خادم دارد، گفت: در بین این خادمان افرادی با مهارت‌ها و تخصص‌های مختلف از جمله مبلغ، امام جماعت، پزشک، ماساژور، سیم‌کش، برق‌کار و ... حضور دارند و هر کس بسته به توان و تخصصی که دارد به زائران پیاده اربعین خدمت‌رسانی می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت سرعت عمل در کارها اظهار کرد: برخی موکب‌ها هنوز پاسپورت‌ افراد را جمع‌آوری نکرده‌اند و خادمان باید هرچه زودتر پاسپورت‌های خود را به مسئول موکب تحویل دهند تا برای اخذ ویزای آن‌ها اقدام شود.

رئیس ستاد دائمی اربعین شهرداری مشهد با بیان اینکه در مجموع حدود 700 خادم در موکب‌های امام رضا(ع) در ایام اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند، عنوان کرد: بیش از 90 درصد مردم ایران نمی‌توانند در اربعین به کربلا مشرف شوند ولی این افراد می‌توانند برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین با ما مشارکت و همکاری داشته باشند.

موسویان با اشاره به اینکه برای اطعام زائران پیاده در ایام اربعین حدود یکصد تن برنج نیاز داریم، گفت: خادمان اربعین می‌توانند در جلب مشارکت‌های مردمی کمک کنند و با توزیع قبض‌ برای مشارکت در سطح شهر، نسبت به جذب کمک‌های مردمی اقدام کنند.

وی ادامه داد: ستاد مردمی اربعین حسینی می‌تواند در صورت جلب مشارکت‌های مردمی و کمک افراد خیر و نیکوکار طی سال‌های آینده زائرسرایی برای خادمان اربعین در کربلای معلی احداث کند.

موسویان با اشاره به ضرورت به کارگیری افراد جوان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین، بیان کرد: سن خادمان موکب‌های باید پایین بیاید و هرچقدر می‌توانیم افراد جوان را به مواکب اضافه کنیم.

علی محمدزاده
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۷ - ۱۹:۲۰
0
0
سلام سالهادرهلال احمرخدمت کردم وفقط درحوادث طبیعی وغیرطبیعی وبرف وکولاک وتصادفات جاده ای گمشدگان وجنگ حضورداشتم چون زحمت باافرادبی پارتی کربلا ومکه وغیره رفیق بازی وپارتی داشتن افرادیکه اصلا به هلال احمرربطی ندارن میفرستن ولی من وامثال من که سالها خدمت کردیم فقط بایددرحوادث باشیم اگرامکانش هست من راهم بعنوان خادم ببریدمن پارتی ندارم
captcha