تمامی مدارس علمیه خواهران به کانون قرآن تجهیز می‌شوند/ فعالیت 170 کانون قرآنی
کد خبر: 3641575
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
مدیر حوزه خواهران خبر داد:

تمامی مدارس علمیه خواهران به کانون قرآن تجهیز می‌شوند/ فعالیت 170 کانون قرآنی

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با بیان اینکه هم‌اکنون 170 مدرسه از مجموع 500 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور کانون قرآنی دارند گفت: بنا داریم تا تمامی این مدارس را به کانون قرآنی تجهیز کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی امروز 22 شهریورماه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه خواهران و جامعة الزهراء(س) که در سالن اجتماعات این نهاد حوزوی برگزار شد گفت: شروع سال تحصیلی برای ما طلاب فرصتی برای تجدید پیمان با مولایمان امام زمان(عج) است و همه افتخار سربازی او را داریم و امیدواریم ایشان نیز این سربازی را بپذیرند.

وی افزود: ما در حوزه آموخته‌ایم که علم و علم‌آموزی و تعلیم و نشر برای رضای خدا قائمه اصلی نظام تعلیم و تربیت در حوزه علمیه برای زنده نگهداشتن باب اجتهاد و مدار اتصال مردم به ساحت مقدس شریعت یعنی کتاب و سنت و سیره است و  این وظیفه دائمی همه دانش‌پژوهان حوزه‌های علمیه است و این قیام برای خدا جز در سایه تلاش شبانه‌روزی میسور نخواهد شد.

مدیر حوزه خواهران با اشاره به رشد کمی و کیفی نسبتا مناسب در حوزه خواهران عنوان کرد: اما به‌حق باید اذعان کرد که این تنها طلیعه برای حرکات بزرگ است و تا رسیدن به مستوای علمی و مطلوب راه درازی در پیش داریم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: اگر حوزه‌های امروز توانسته‌اند نقش خوبی در تولید علم پیدا کنند با نهضت و مجاهدت علمی حاصل شده و اگر بخواهیم بمانیم باید برای ارتقای علمی در تمامی عرصه‌ها تلاش مضاعفی صورت بگیرد.

جمشیدی با اشاره به ضرورت‌های امروز حوزه خواهران تصریح کرد: اگر تا دیروز تولید علم منحصر به حوزه برادران بود به شهادت جشنواره‌های مختلف، امروز در نقاط دوردست ایران، نتایجی از تحقیقات بانوان رقم خورده که در حوزه‌های بزرگ نیز شاهد آن نیستیم.

مدیر حوزه خواهران ادامه داد: ما به توسعه تحصیلات تکمیلی در سطوح سه و چهار نیاز داریم و در بیش از ده نقطه کشور نیز این توسعه را خواهیم داشت اگرچه سطح سه در 60 مرکز در 13 رشته در حال اجراست و سطح چهار نیز در ده نقطه کشور آغاز خواهد شد.

جمشیدی ادامه داد: بستر لازم برای فناوری اطلاعات و ساماندهی مبلغان و تقویت پژوهشگران با تلاش مضاعف در حال انجام است و باید بیشتر نیز اهتمام کنیم.

وی با تاکید بر حفظ هویت حوزه در دفاع از ارزش‌های اسلامی تصریح کرد: جدا کردن حوزه‌های علمیه از مفهوم انقلاب و شعارهای آن به معنای تهی کردن حوزه‌ها از درون است؛ حوزه نمی‌تواند در کشتار بی‌گناهان و جنایات مستکبران بی‌تفاوت باشد؛ حوزه نمی‌تواند تهاجم فرهنگی و سیاسی دشمنان و تلاش برای استحاله مردم مسلمان را ببیند و بی‌تفاوت بنشیند.

جمشیدی با بیان اینکه حوزه نباید نسبت به آینده انقلاب و مسایلی مانند کشتار مسلمین در میانمار و سوریه و یمن و ... بی‌تفاوت باشد، بیان کرد: حوزه همواره انقلابی بوده است و همواره انقلابی خواهد ماند؛ ظرفیت حوزه‌های علمیه ظرفیت بسیار عمیقی به‌ویژه در تعابیر رهبری است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: در یک کلام شناختن و شناساندن و به کارگیری این ظرفیت بزرگ مسئولیت سنگینی را متوجه همه ما کرده است که از جمله این ظرفیت‌ها، وجود 500 مدرسه علمیه و 180 هزار طلبه شاغل و فارغ‌التحصیل است.

وی با اشاره به تشکیل بیش از 400 هسته پژوهشی توسط اساتید و 700 هسته پژوهشی توسط طلاب حوزه خواهران عنوان کرد: این ظرفیت‌ها باید در خدمت به نظام اسلامی قرار گیرد. در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 50 هزار نشست قرآنی در سراسر کشور داشتیم؛ زیرا هر مدرسه علمیه ما در سراسر کشور یک قطب فرهنگی و کانون قرآنی داریم که هم‌اکنون این کانون‌ها در 170 مدرسه ایجاد شده و بنا داریم در تمامی مدارس این کانون‌های قرآنی را ایجاد کینم. 

جمشیدی بیان کرد: در یک سوم مدارس آموزش و پرورش بانوان طلبه، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و مشاوره دارند همچنین چندین هزار مشاور سازماندهی شده در طرح‌های مختلف داریم.

وی افزود: امروز با تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی در عفاف و حجاب مشخصا در عرصه فرهنگی کارهای موثری توسط طلاب در حال انجام است و ما هم باید توان علمی و مهارتی را در طلاب بالا ببریم که در سال قبل برای هزار استاد، دوره بصیرت‌افزایی در زمینه عفاف و حجاب و زنان و خانواده برگزار کردیم.

جمشیدی گفت: طی یک ماه گذشته بیش از 300 نشست علمی و فرهنگی در هفته عفاف و حجاب از سوی حوزه خواهران برگزار شد.

وی با بیان اینکه ایفای نقش در حوزه خواهران مبتنی بر مسایل مالی نیست بیان کرد: پیشرفت روزافزون و توسعه جهانی در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی را فرصت مغتنم برای همه حوزه‌های علمیه می‌دانیم و به‌حق حوزه خواهران جزء پیشتازترین مجموعه‌های حوزوی و برون حوزوی در عرصه فناوری اطلاعات هستند.

جمشیدی اظهار کرد: قریب به ده هزار نفر خواهر وبلاگ‌نویس  در کوثر بلاگ به تولید محتوا می‌پردازند همچنین  در شبکه کوثرنت، صد هزار طلبه زن عضویت دارند و امسال نیز این شبکه در اجلاس جهانی ژنو، عنوان برتر را به دست آورد.

captcha