دیدار علمای بلژیک با نماینده رهبر انقلاب در هامبورگ + عکس
کد خبر: 3641615
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷

دیدار علمای بلژیک با نماینده رهبر انقلاب در هامبورگ + عکس

گروه بین‌الملل: اعضای اتحادیه علمای اسلامی شیعه بلژیک با حضور در مرکز اسلامی هامبورگ با رئیس این مرکز دیدار و گفت‌‌وگو کردند.

دیدار علمای بلژیک با نماینده رهبر انقلاب در هامبورگ + عکسحجت‌الاسلام والمسلمین سیدضیاء‌الدین صالحی خوانساری، امام جماعت مرکز مهدیه بروکسل در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: این دیدار با حضور گروهی از اعضای اتحادیه علمای اسلامی شیعه بلژیک با ملیت‌های مختلف گینه‌ای، عراقی، ترک، مراکشی، لبنانی و ایرانی انجام شد.
 
وی افزود: آیت‌الله رمضانی، نماینده رهبر معظم انقلاب در هامبورگ و نماینده مراجع تقلید در اروپای غربی در این دیدار بر شناسایی نیازهای مراکز اسلامی در بلژیک و رصد چنین مراکزی به منظور کمک به انسجام بیشتر آن‌ها تأکید کرد.
 
حجت‌الاسلام صالحی خوانساری که خود از حاضران در این دیدار بوده است، تصریح کرد: انسجام پایه‌های اعتقادی تشیع که بیانگر چهره رحمانی اسلام است، از دیگر موضوعات مطرح‌شده در دیدار بود.
 
امام جماعت مرکز مهدیه بروکسل در ادامه با اشاره به ماهیت اتحادیه علمای اسلامی شیعه بلژیک یادآور شد: این اتحادیه وابسته به اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه هامبورگ بوده و در بلژیک ثبت قانونی و رسمی شده است.
 
وی همچنین گفت: ثبت رسمی اتحادیه در بلژیک از نادرترین اقدامات است؛ زیرا در بسیاری از کشورهای اروپایی تشکل شیعی یا اسلامی که رسما و به صورت قانونی ثبت شده باشد، نداریم/.

captcha