اجرای سهم ارتش در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن طی برنامه 5ساله
کد خبر: 3641638
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
امیرپوردستان تصریح کرد:

اجرای سهم ارتش در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن طی برنامه 5ساله

گروه مسابقات: جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در نظر داریم طی برنامه پنج ساله با تلاش‌های سازمان عقیدتی ـ سیاسی و حمایت سامانه فرماندهی به آن سهم ارتش در زمینه تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن برسیم.

اجرای سهم ارتش در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ طی برنامه 5 ساله/ روند صعودی منحنی فعالیت‌های قرآنی

امیر احمدرضا پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در حاشیه آیین اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های آجا در خصوص سهم ارتش در زمینه تحقق منویات مقام معظم رهبری، گفت: یکی از فعالیت‌هایی که ارتش در حوزه فرهنگ دنبال می‌کند، بحث قرآن‌آموزی است که این موضوع در همه سطوح جاری و ساری است یعنی در میان کارکنان پایور و وظیفه و خانواده‌های شاهد حضور آنها در دوره‌های قرآن‌خوانی، روان‌خوانی، روان‌خوانی و حفظ و مفاهیم هستیم.

وی ادامه داد: هنگامی که منحنی فعالیت‌های قرآنی ارتش را نگاه می‌کنیم روند صعودی را در این رابطه می‌بینیم، این موضوع در مقایسه با سال‌های نخستین فعالیت‌های قرآنی ارتش، حکایت از جایگاه بهتر فعالیت‌های قرآنی دارد.

پوردستان عنوان کرد: فرهنگ قرآنی و آموزش قرآنی در تمامی سطوح عمق و گستردگی خاصی پیدا و هر ساله رشد کرده است. در نظر داریم که در برنامه پنج ساله با تلاش‌های سازمان عقیدتی ـ سیاسی و حمایت سامانه فرماندهی به آن سهم ارتش در زمینه تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن برسیم.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص هفدهمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های آجا، گفت: سطح مسابقات نسبت به سال آینده بالاتر آمده است و شاهد حضور چهره‌های جدیدتر جوان و نوجوان در مسابقات هستیم که این نشان می‌دهد فرهنگ قرآنی سنش در میان خانواده‌های ارتش پایین می‌آید.

وی با اشاره به حضور افراد تازه نفس در حوزه‌های مختلف قرآنی در این دوره از مسابقات، عنوان کرد: حضور حافظ کل قرآن در مقطع زیر 15 سال نشان دهنده رشد قرآنی در میان افراد سنین پایین خانواده‌های ارتش است که باید مستمرا ادامه پیدا کند.

captcha