دروغ‌های میانمار را افشا کنید/ ضرورت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب
کد خبر: 3641713
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
دیده‌بان اسلام‌هراسی مصر:

دروغ‌های میانمار را افشا کنید/ ضرورت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب

گروه بین‌الملل: دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر از همه سازمان‌ها و نهادهای اسلامی در سطح جهان خواست با اقدام جمعی و هماهنگی کامل برای افشای دروغ‌های مقامات میانمار و افشای حقایق مربوط به نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا تلاش کنند.

تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره کشتار مسلمانان میانماربه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «المصری الیوم»، دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر با صدور بیانیه‌ای، اقدام سازمان ملل متحد در توصیف کشتار مسلمانان روهینگیا به پاکسازی‌ نژادی و دعوت این سازمان برای ارائه کمک‌های سریع به پناهندگان روهینگیایی در بنگلادش را گامی در مسیر صحیح دانست.

دیده‌بان اسلام‌هراسی در این بیانیه، بر ضرورت تحرک بین‌المللی با همکاری تمامی نهادها و مؤسسات مختلف برای توقف سریع نسل‌کشی و پاکسازی نژادی علیه اقلیت مسلمان روهینگیا تأکید کرد.

در ادامه این بیانیه از همه سازمان‌ها و نهادهای اسلامی در سطح جهان درخواست شده است تا با اقدام جمعی و هماهنگی کامل برای افشای دروغ‌های مقامات میانمار و افشای حقایق و همچنین، تسریع در ارائه کمک‌های پزشکی و بشردوستانه به مسلمانان روهینگیا تلاش کنند.

این نهاد مصری در ادامه تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی برای تحقیق و تفحص درباره کشتار و شکنجه مسلمانان روهینگیا توسط نیروهای امنیتی میانمار در ایالت راخین را خواستار شد.

گزارش‌های بین‌المللی حاکی  از به آتش کشیده‌شدن 430 منزل مسکونی متعلق به مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین و فرار بیش از 270 هزار نفر به بنگلادش به سبب آزار و اذیت و شکنجه مسلمانان توسط نظامیان میانمار و شبه‌نظامیان بودایی است/.

captcha