بساط کودک آزاری در ابعاد مختلف با انجام اقدامات فرهنگی برچیده شود
کد خبر: 3641752
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷

بساط کودک آزاری در ابعاد مختلف با انجام اقدامات فرهنگی برچیده شود

گروه سیاست و اقتصاد: معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: باید بساط کودک آزاری برای دختران و پسران در ابعاد مختلف با انجام اقدامات فرهنگی برچیده شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، محمد‌تقی ایرانی  معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی صبح امروز در شورای پشتیبانی سوادآموزی استان با بیان اینکه در آموزش و پرورش مشکل اقتصادی ملاک نیست و مشکل فرهنگی داریم، افزود: زنان و دختران نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و تاثیر آن ها در ابعاد مختلف جامعه قابل محسوس بوده، این در حالیست که نمی توانیم نقش آنان را در توسعه کشور نادیده بگیریم.
وی با اشاره به وجود برخی از مشکلات فرهنگی در مناطق محروم و روستایی استان در راستای ممانعت از تحصیل دختران و ازدواج آنان در سن شش تا ۱۲ سالگی، افزود: باید از ظرفیت علما و روحانیون در مناطق اهل سنت و محروم به منظور حل مشکلات فرهنگی استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون در اشتغال و فعالیت زنان در جامعه مسائل قومی و قبیله ای، رنگ و نژاد ملاک نیست، ادامه داد: حق طبیعی زنان و هر انسانی است که از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه بهره ببرند.
ایرانی با اشاره به اینکه ازدواج دختران در سن شش تا ۱۲ سال به واسطه کج فهمی ها از فرهنگ رخ می دهد زیرا این دختر باید در این سن با عروسک به بازی های کودکانه بپردازد، گفت:  همه افراد حق زندگی اجتماعی را دارند، این در حالیست که با ازدواج زود هنگام در این سن روح یک کودک را به نابودی کشانده ایم.
وی با تاکید بر اینکه علما و روحانیون باید در حوزه فرهنگ سازی و آموزش ورود یابند، افزود: باید با فرهنگ سازی و آموزش بساط کودک آزاری در بخش های ازدواج، کار، تنبیه های بدنی برچیده شود.
ایرانی یادآور شد: این فرهنگ سازی نیز باید به وسیله آموزش و پرورش و دانشگاه ها و رسانه ها و علما و روحانیون انجام شود.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نهاد‌ها و تشکل های غیر دولتی در امر سوادآموزی، گفت: باید به منظور ریشه کنی بیسوادی از پتانسیل نهادهای غیردولتی بهره‌یرداری کنیم.
ایرانی با اشاره به کشتار مسلمانان در میانمار، عنوان کرد: بسیاری از مسلمانان توسط افراطی گری های مکتب بودایی مورد ظلم و ستم واقع شده اند که وضعیت آنان دل همه را به درد آورده است.
وی با بیان اینکه امروز این مسلمانان به نام اسلام قتل عام می شوند، یادآور شد: با توجه به اینکه هم اکنون در میانمار نسل کشی اتفاق می افتد باید همه کشورها منسجم شده و از امت اسلام و مظلومان میانمار دفاع کنیم.
captcha