مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ مسابقات قرآن بانوان تحت‌الشعاع اجلاس پیرغلامان
کد خبر: 3641754
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ مسابقات قرآن بانوان تحت‌الشعاع اجلاس پیرغلامان

گروه فعالیت‌های قرآنی: روز 22 شهریورماه بخش معارفی رسانه‌ها بیشتر تلاش کرده‌اند تا انعکاس مطلوبی از مراسم افتتاحیه پانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی(ع) در اصفهان داشته باشند، این در حالی است که این روزها مسابقات قرآن بانوان نیز در ارومیه در جریان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، امروز چهارشنبه، 22 شهریورماه رویدادهای بخش معارفی رسانه‌های مختلف کشور مورد بررسی قرار گرفته است. در رویدادهای انعکاس یافته شاهد انتشار خبرهای متعددی از اجلاس پیرغلامان حسینی در اصفهان هستیم. در حالی که مسابقات قرآن در بخش بانوان نیز این روزها در ارومیه در جریان است اما خبرهای کمتری از ان در رسانه‌ها منتشر شده است. در ادامه نگاهی به رویدادهای معارفی رسانه‌های مختلف انداخته‌ایم.
خبرگزاری فارس 
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت 14 امروز 22 شهریورماه پنج خبر را بر روی خروجی خود قرار داده است. خبرهایی که با انتشار فایل صوتی تلاوت ترتیل استاد پرهیزکار در ساعت صفر آغاز شده و با خبری در مورد بخش دوم مسابقات سراسری قرآن بانوان در ارومیه بسته است.
این خبرگزاری در لابلای خبرهای اشاره شده در بالا خبرهایی همچون «2 موسسه بر تعداد موسسات قرآنی کشور افزوده شد»، «نتایج مرحله دوم آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن»، «کسانی که در بهشت هدایای ممتاز خدا به آنان عطا می‌شود» را نیز منتشر کرده است.
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس از نشست تحلیل آیین‌نامه مسابقات سراسری قرآن کریم که روز گذشته با حضور اساتید و قاریان قرآنی در ایکنا برگزار شده، تنها به پوشش بخشی از صحبت‌های احمد ابوالقاسمی، داور مسابقات سراسری قرآن کریم پرداخته و در ادامه آن بخش‌های کوتاهی از صحبت‌های «علی قاسم آبادی»، از فینالیست‌های رشته قرائت و «منصور آقامحمدی»، مسئول اتاق داوران را منتشر کرده است. این خبرگزاری نشست روز گذشته را با عنوان «بسیاری از اعتراضات شرکت‌کنندگان ناحق است/ روند فعلی مسابقات پاسخگوی خواسته‌های جامعه نیست/ باید خروجی رقابت‌ها افزایش یابد» بر روی خروجی خود قرار داده است. 
خبرگزاری تسنیم
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم امروز تا ساعت 14 سه خبر منتشر کرده است که هر سه این خبرها در حوزه عترت قرار می‌گیرد.
این خبرگزاری با انتشار دو خبر - که یکی از آنها گزارش تصویری است - از اجلاس بین‌المللی خادمان و پیرغلامان حسینی، به استقبال این همایش رفته و تلاش کرده است تا پوشش مناسبی از این همایش داشته باشد. خبر سوم این صفحه از خبرگزاری تسنیم نیز به گزارشی از مراحل تکمیل ضریح جدید حضرت عبدالعظیم(ع) پرداخته است.
خبرگزاری دانشجویان ایران
ایسنا در بیست و دومین روز از شهریورماه در صفحه دین و اندیشه خود هفت خبر قرار داده و تلاش داشته است تا بازخورد جامعی از فعالیت‌های دینی و قرآنی در صفحه خود داشته باشد. از هفت خبر منتشر شده در صفحه دین و اندیشه ایسنا چهار خبر به مراسم افتتاحیه پانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی اختصاص یافته است.
پیام «آیت‌الله العظمی مظاهری» به این اجلاس، سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، ‌سخنرانی استاندار اصفهان و سخنرانی رئیس سازمان بسیج صدا و سیما در مراسم افتتاحیه این اجلاس چهار خبر منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران است.
انتشار خبری از بخش بانوان چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن که این روزها در ارومیه در جریان است، یکی دیگر از خبرهای امروز خبرگزاری دانشجویان ایران است. ایسنا در این خبر که مشروح اختتامیه بخش اول مسابقات بانوان است، نتایج بخشی از رشته‌های این رقابت‌ها را منتشر کرده است.
خبری کوتاه از دیدار شهردار قم با آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی یکی دیگر از رویدادهایی است که صفحه دین و اندیشه ایسنا به آن پرداخته است. ایسنا در این خبر بر آن بخش از صحبت‌های این مرجع تقلید که بر حفظ هویت قم از جنبه‌های اخلاقی و معنوی و مذهبی تأکید داشته‌اند را برجسته کرده است.
آخرین خبر ایسنا در این صفحه نیز به سخنان آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، از مراجع عظام تقلید در درس خارج فقه ایشان اختصاص یافته است. در این خبر بر انتقاد این مرجع تقلید از رفتارهای خلاف بانکی تأکید داشته است.
خبرگزاری مهر 
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری مهر نیز امروز یک خبر قرآنی منتشر کرده و در آن به رونمایی ترتیل کامل قران با صدای «حامد ولیزاده» قاری بین‌المللی کشورمان در حاشیه مسابقات سراسری قرآن کریم اشاره کرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان پنج خبر بر روی خروجی خود قرار داده است. این خبرگزاری که بخشی از خبرهای خود را به ذکر احادیثی از ائمه اطهار(ع) اختصاص می‌دهد امروز 22 شهریورماه نیز به ذکر حدیثی از امام موسی کاظم(ع) که در مورد چگونگی خیر بردن از دنیا و آخرت است، پرداخته است.
همچنین در بخش همراه با شهدای خود که به صورت روزانه به معرفی یکی از شهدای والامقام کشورمان می‌پردازد، امروز زندگی نامه شهید حسن پناه‌قلی منتشر شده است.
بخش جدید صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری که طی روزهای گذشته آغاز به کار کرده است، بخشی با عنوان «روزشمار کربلا» هست که در آن اتفاقاتی که در همان تاریخ برای کاروان امام حسین(ع) در سال 61 هجری رخ داده است را بازنشر می‌دهد. در این روز به وارد شدن کاروان امام حسین(ع) به منزلگاه ثعلبیه و ماجرای حضرت یحیی(ع) و شباهت فرجام امام حسین(ع) به این پیامبر بیان شده است.
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در خبر دیگر خود به معرفی بزرگترین مرکز پاسخگویی به سوالات دینی در جهان اسلام پرداخته و جزئیات مختلفی از این مرکز از جمله نحوه ارتباط گرفتن با ان و دریافت پاسخ‌ها را بیان کرده است.
تفسیر آیاتی از کلام الله مجید توسط آیت‌الله ری‌شهری، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آخرین خبر منتشر شده در این خبرگزاری تا ساعت 14 است.
خبرگزاری میزان
خبرگزاری میزان در این روز تنها به انعکاس یک خبر اکتفا کرده است. خبری که مربوط به برگزاری مراسم افتتاحیه پانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی بوده که جزئیات این همایش را در آن ذکر کرده است. 
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران 
ایرنا امروز چهار خبر را بر روی خروجی خود قرار داده است. اولین خبر صفحه معارف ایرنا به اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی اختصاص یافته است، در این خبر جزئیات همایش مذکور در گفت‌وگو با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان شده است.
انتشار سخنان بیان شده توسط آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی، ‌از مراجع عظام تقلید در درس خارج فقه روز چهارشنبه 22 شهریورماه یکی دیگر از خبرهای ایرنا در این روز است. ایرنا در این روز بخشی از صحبت‌های این مرجع تقلید، که بر استفاده از منابع تاریخی و صحیح در مداحی‌ها اشاره شده است، را برجسته کرده است.
ایرنا در این روز یک خبر از نشست «فرهنگ گفت‌وگوی بین ادیان» که روز سه‌شنبه 21 شهریورماه در کشور لبنان برگزار شده، منتشر کرده است. این خبر به صحبت‌های آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در این نشست اختصاص یافته است. همچنین خبر دیگر این خبرگزاری به صحبت‌های مطرح شده توسط حجت‌الاسلام سیدابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی اختصاص دارد.
خبرگزاری آریا
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری آریا در این روز هیچ خبری بر روی خروجی خود قرار نداده است. آخرین خبر آریا در حوزه قرآن و عترت روز دوشنبه 20 شهریور و خبر قبل از آن نیز مربوط به روز پنجم شهریورماه است. 
خبرگزاری کتاب 
ایبنا که خبرگزاری حوزه کتاب است و آخرین اخبار حوزه نشر را انعکاس می‌دهد، امروز 22 شهریورماه هیچ خبری را بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خود قرار نداده است.
captcha