ناشنوایان ترکیه‌ای قرآن را با زبان اشاره می‌آموزند
کد خبر: 3641897
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

ناشنوایان ترکیه‌ای قرآن را با زبان اشاره می‌آموزند

گروه بین‌الملل: یک مرکز قرآنی در ترکیه روخوانی قرآن کریم و تعالیم دینی را با استفاده از زبان اشاره به ناشنوایان آموزش می‌دهد.

آموزش قرآن با زبان اشاره به ناشنوایان در ترکیه /  در حال تکمیلبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه؛ تعدادی از ناشنوایان با شرکت در کلاس‌های یک مرکز قرآنی واقع در شهر «شانلی اورفه» روخوانی قرآن کریم و تعالیم دینی را به کمک زبان اشاره فرا می‌گیرند.

این مرکز قرآنی یک سال پیش افتتاح شده و تاکنون ده‌ها تن از ناشنوایان در آن روخوانی قرآن کریم را یاد گرفته‌اند.

«زبیده آری» مربی این مرکز قرآنی طی سخنانی در خصوص این برنامه آموزشی گفت: ما در این کلاس‌های قرآنی با استفاده از زبان اشاره سعی می‌کنیم که روخوانی قرآن را به شکلی صحیح و اصولی به ناشنوایان آموزش دهیم. هنگامی که آنان قرآن می‌خوانند، احساس خوبی به من دست می‌دهد و از موفقیت آنان خوشحال می‌شوم.

وی تصریح کرد: یکی از قرآن‌آموزان ناشنوا به نام «ایپک چکیلمز» در مدت زمانی کوتاهی توانست قرآن را روخوانی کند. وی پس از یادگیری روخوانی قرآن حتی در یک مسابقه ویژه ناشنوایان شرکت و رتبه دوم را کسب کرد. این موفقیت‌ها باعث می‌شود که ما با انگیزه بیشتری به کار خود ادامه دهیم.

این مربی قرآن در بخشی از سخنانش با بیان این که در این کلاس‌های قرآنی، تعالیم دینی هم به ناشنوایان آموزش داده می‌شود، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده این مرکز قرآنی در ماه‌های آتی گسترش خواهد یافت. هدف اصلی ما حضور فعال‌تر اقشار مختلف مردم در کلاس‌های قرآنی و آشنایی بیشتر آنان با تعالیم دینی و اسلامی است/.

captcha