امتناع آمریکا از محکومیت کشتار مسلمانان میانمار
کد خبر: 3641948
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

امتناع آمریکا از محکومیت کشتار مسلمانان میانمار

گروه بین‌الملل: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، به طور مجدد از محکومیت علنی و آشکار قتل‌عام مسلمانان میانمار امتناع کرد.

امتناع آمریکا از محکومیت کشتار مسلمانان میانمار / در حال تکمیلبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی (AA) ترکیه؛ در حالی که کشتار مسلمانان روهینگیایی توسط ارتش میانمار ادامه دارد، ایالات متحده آمریکا هنوز هم از محکومیت این جنایات خودداری می‌کند.

«هدر ناوئرت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که طی روزهای گذشته در مقابل حوادث میانمار تنها به استفاده از عبارت «ابراز نگرانی» اکتفا کرده بود، این بار نیز طی یک نشست خبری نشان داد که دولت این کشور هنوز هم رویکرد امتناع از محکومیت واضح و علنی حوادث میانمار را در دستور کار دارد.

هدر ناوئرت، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که آیا آمریکا دولت میانمار را به خاطر کشتار مسلمانان روهینگیایی محکوم می‌کند یا نه؟، گفت: تحولات را زیر نظر داریم. اخباری را شنیده‌ایم که خانه‌های روهینگیایی‌ها توسط نیروهای امنیتی و دیگر افراد سوزانده می‌شود. رویکرد ما در برابر این حوادث را باید در بیانیه‌های وزارت امور خارجه جست‌وجو کنید.

این مقام آمریکایی در خصوص سوال دیگری مبنی بر این که آیا می‌توان این حوادث را یک نسل‌کشی دانست؟، افزود: ایالات متحده موضوع مذکور را نمی‌تواند این‌گونه تعریف کند/.

captcha