آیتالله علی شیخ موحد، مدیر حوزههای علمیه خواهران استان فارس در این مراسم با اشاره به داستانی از قرآن اظهار کرد: نباید برخلاف باورها صحبت کرد، ابتدا باورها را محکم کرده و بعد در مورد آن صحبت کند تا شنوده را جذب كند؛ حتی در مقابل دشمن باید در مورد باورها حرف زد و از صحبت در مورد شنیدهها پرهیز کرد تا تأثیرگذار باشد.
وی با بیان اینکه صحبت بر اساس باورها اصل اول است، گفت: باید بر طبق زمان و مکان صحبت کرد. پیش از پرداختن به یک موضوع باید بر اساس زمان، مکان و افرادی که در آن جلسه حضور دارند توجه کرد. صحبتها بر اساس اطلاعات به روز باشد و مبلغ نباید سراغ قصههای کهنه برود.
مدیر علمیه حوزه علمیه خواهران استان فارس، مخاطبشناسی را مهمترین اصل در تبلیغ برشمرد و گفت: برای آنکه یک تبلیغ تأثیرگذار باشد باید مخاطب را شناخت، تبلیغ بدون توجه به مخاطبان تأثیر صحیح را نمیگذارد.
وی بیان کرد: در تبلیغ به دنبال پول گرفتن نباشید و این روش بزرگان و علمای ما هستند. قرارداد بستن برای تبلیغ کار زشتی است. برای تبلیغ باید تحصیلات مبلغ به سطح مناسبی برسد. در مواردی مانند نماز جمعه سن باید به شأن این منبر رسیده باشد.
یادآور میشود، در انتهای این مراسم از مبلغان برتر حوزههای علمیه خواهران استان فارس تقدیر به عمل آمد.