کودکان میانمار در معرض خطرات ناشی از مصرف آب‌های آلوده
کد خبر: 3641968
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸

کودکان میانمار در معرض خطرات ناشی از مصرف آب‌های آلوده

گروه بین‌الملل: صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد 7.3 میلیون دلار هزینه برای کمک به صدها کودک از بین هزاران کودک مسلمان میانمار لازم است که اکنون در معرض بیماری‌های ناشی از مصرف آب‌های غیرآشامیدنی قرار دارند.

کودکان میانمار در معرض خطرات ناشی از مصرف آب‌های آلوده
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری « ibtimes»، حدود سه هفته از ورود پناهجویان مسلمان روهینگیا به اردوگاه‌های بنگلادش می‌گذرد و این در حالی است که هنوز امدادرسانی کافی به پناهجویان صورت نگرفته است و کودکان در معرض بیماری‌های ناشی از مصرف آب‌های آلوده و غیرآشامیدنی قرار دارند.
دو اردوگاه بنگلادش بیشتر از ظرفیت خود پر شده است و دولت گفته است در صدد ایجاد اردوگاه سوم برای پناهجویان است.
بسیاری از پناهجویان هنوز هیچ سرپناه و امکاناتی ندارند و کنار جاده‌ها تجمع کرده‌اند و بعضی‌ها در نزدیکی اردوگاه منطقه «بازار کاکس» با پلاستیک و بامبو (چوب خیزران) در زمین‌های خیس از باران چادر زده‌اند.
کودکان تشنه برای خوردن آب باران جمع شده در چاله‌ها  به بالای تپه‌ها می‌روند و در معرض بیماری‌های ناشی از مصرف آب‌های غیربهداشتی قرار دارند.
دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان اعلام کرد تعداد افرادی که از خشونت‌های ایالت راخین در غرب میانمار به بنگلادش گریخته‌اند به ۳۱۳ هزار نفر رسیده است. این رقم شامل افرادی است که از روز سوم تا نوزدهم شهریور از مرز گذشته‌اند.
captcha