مباهله؛ روز اثبات حقانیت اهل بیت(ع) به عنوان تنها راه نجات بشریت
کد خبر: 3642073
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
نكوییان مطرح كرد:‌

مباهله؛ روز اثبات حقانیت اهل بیت(ع) به عنوان تنها راه نجات بشریت

گروه اجتماعی: مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) فسا، مباهله را روز اثبات حقانیت اهل بیت(ع) به عنوان تنها راه نجات بشریت دانست و بر اهمیت تبیین ابعاد مختلف این واقعه تأكید كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سمیه نكوییان، مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمیه(س) فسا امروز، 24 شهریورماه ضمن گرامیداشت فرا رسیدن 24 ذی‌الحجه، سالگرد واقعه مباهله، گفت: مباهله واقعه مهم و پیروزی بزرگ اسلام ناب بر افكار منحط مسیحیان نجران است كه در حقیقت در این روز حقانیت اهل بیت(ع) به عنوان تنها راه نجات بشریت اثبات شد.

وی با بیان اینكه در مورد مباهله کم صحبت شده است، بر اهمیت تبیین ابعاد مختلف این واقعه تأكید كرد و افزود: این واقعه بزرگ که بیانگر توجهات خاص خداوند متعال و پیامبر عظیم الشأن اسلام( ص) به مقام والای اهل بیت(ع) است به خوبی در آیهٔ ۶۱ سوره مبارکهٔ آل عمران عنوان و در تفاسیر شیعه و سنی نسبت به آن روشنگری شده است.

نكوییان افزود: در این آیه است که وجود مقدس مولی الموحدین امیرالمومنین علی(ع) به عنوان نفس و جان حضرت ختمی مرتبت(ص) شمرده شده و هیچ‌کس دیگر جز حضرت فاطمه زهرا و حسنین( علیهم‌السلام) به عنوان اهل بیت پیامبر معرفی نشدند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمیه(س) فسا تأكید كرد كه باید روز مباهله را به خصوص برای تمام دوستداران مقام انسان كامل و عصمت تامه علوی همواره گرامی و بزرگ بداریم.

captcha