وی با یادآوری این نكته كه تلاش انبیا بر این بوده است تا انسانها را در مسیر نور و سعادت قرار دهند، گفت: پیامبر اکرم(ص) با کاملترین برنامه تبلیغ قرآن این رسالت را به اتمام رساند لذا قرآن و اهلبیت(ع) دو سرمایه گرانقدری هستند باید به جهانیان معرفی شود.
اسكندری معرفی قرآن و عترت را وظیفهای دانست كه باید از فرد آغاز شده و به اجتماع برسد و سپس تأكید كرد كه باید توانمندی علمی و همچنین توانایی در بیان دین و شناختن روشهای تبلیغ را به دست آورد كه این مسئله نیز نیازمند شناختن تمام اقشار جامعه و در حقیقت مخاطبشناسی است.
معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران با تأكید بر اینكه معرفی اهلبیت عصمت و طهارت(ع) باید به خارج از مرزها برد، گفت: با اینکه ارتباطهای جمعی آسیبهایی دارد اما باید به عنوان فرصت از آنها استفاده کرد و به زمینه تبلیغ به فراتر از مرزها رفت.
وی همچنین تأكید كرد كه هر مبلغ دینی باید تلاش كند تا در یك موضوع تخصص لازم را به دست آورد البته در این راه باید مردم را نیز از خود عالمتر بداند.
اسكندری با بیان اینكه مبلغ باید در مباحث كلامی به تبحر برسد كه این مسئله نیز نیازمند تلاش علمی است، گفت: سخنران باید در تمام تریبونها تبحر صحبت کردن داشته باشد.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزههای علمیه خواهران همچنین به مباحثی كه مبلغان باید بدان توجه كنند، اشاره كرد و گفت: سبک زندگی و تحکم خانواده از موضوعاتی است که باید تمام سخنرانان اطلاعات کافی را داشته باشند، بنابراین باید سخنران از لحاظ محتوا غنی باشد.
وی همچنین توجه مبلغان را به تبلیغ دین در میان اقشار پر آسیب جامعه نظیر زنان بزهكار جلب كرد و گفت: تعداد قابل توجهای از زن معتاد، بزهکار و زندانی در اجتماع وجود دارد که با توجه به نقش پراهمیت زنان در جامعه و خانواده باید این قشر را هدایت کند و تمام طبیعت آنها را درمان کنند.
اسكندری با بیان اینكه مبلغ باید عامل به دستورات دین باشد، چرا که اگر به دستورات عمل نکنیم نه تنها مؤثر نیستیم بلکه آسیبرسان و ضربه زننده هستیم، بر اهمیت خالص كردن نیتها نیز تأكید كرد و گفت: مبلغ باید نیتش رضای خداوند باشد و نباید حتی نیت پول گرفتن داشته باشد و باید خلوص نیت و نزدیکی و رضایت پروردگار تبلیغ کند.
معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران با تأکید بر محتوای تبلیغ، رعایت اصول سخنرانی و مخاطبشناسی، گفت: باید تیپ شخصیتی مخاطب را شناخت و با تواضع به مردم و جوانان محبت کرد. تواضع، تکریم مردم و محبت از مهمترین عاملهای ارتباطی است.
وی با یادآوری مهارتهای ارتباطی، این مسئله را پایه تبلیغات دانست و گفت: فرستنده پیام اگر از دید گیرنده پیام مقبولیت نداشته باشد، پیام بیتأثیر است. آنچه انسان را در تبلیغ دین معروف میکند، مهارتهای ارتباطی است.
اسکندری همچنین با تأکید بر دو موضوع خانواده و سبک زندگی گفت: اگر جامعه بخواهد اصلاح شود و جوانان در مسیر دین قرار گیرند، باید در خانواده تربیت انجام شود تا آسیبهای موجود در جامعه بر افراد تأثیر نگذارد. ریشه تحکیم خانواده مادر است، اگر زنان جامعه با نحوه صحیح تربیت و زندگی آشنا شوند جامعه تصحیح میشود.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: آسیبهای اجتماعی باید مورد توجه حوزههای علمیه قرار گیرد و در راستای پیشگیری و مقابله با آن فعالیت کنند
اسكندری همچنین از ساماندهی 43 هزار مبلغ خواهر در زمینه مقابله با آسیبهای اجتماعی در 5 استان كشور خبر داد و از مبلغان بانو خواست تا جلسات خانگی زنان را مورد توجه قرار دهند و ادامه داد: تربیت امری مستمر است و موضوعی نیست که در مدت زمان کوتاه نتیجه دهد. البته نباید از تبلیغات عمومی پرهیز کرد.
معاون حوزههای علمیه خواهران با بیان اینکه کیفیت، تربیت و مردمیبودن تبلیغ از عناصر تبلیغ صحیح است، گفت: انس با قرآن و همگان شدن قرآن با مردم از نکات مهم دیگر است.
وی، فعالیتهای قرآنی مبلغان حوزههای علمیه خواهران را یادآور شد و گفت: در ایام ماه مبارك رمضان 55 هزار جلسه قرآنی توسط مبلغان حوزههای علمیه خواهران در كشور برپا شد كه باید این روند ادامه یابد.
اسكندری همچنین با بیان اینکه 5هزار خادم رضوی در کشور در حال فعالیت هستند، گفت: 15 هزار اعزام در زمینه تبلیغ فرهنگ رضوی و سبک زندگی اسلامی به مناطق مختلف داشتیم و در ماه محرم نیز 30 هزار اعزام مبلغ برنامهریزی شده تا سبک زندگی حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع) تبلیغ شود.