جنایات میانمار در سایه سکوت جوامع بین‌المللی صورت می‌گیرد
کد خبر: 3642108
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
آیت‌الله خاتمی:

جنایات میانمار در سایه سکوت جوامع بین‌المللی صورت می‌گیرد

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با محکوم کردن جنایات دولت و نظامیان میانمار علیه مسلمانان گفت: این جنایات در سایه سکوت جوامع مدعی حقوق بشر، دولت‌های مدعی و حامیان دروغین حقوق بشر صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه زنجان، ظهر امروز جمعه24 شهریورماه در خطبه‌‎های نماز جمعه زنجان با محکوم کردن جنایات دولت و نظامیان میانمار علیه مسلمانان گفت: این جنایات در سایه سکوت جوامع مدعی حقوق بشر، دولت‌های مدعی و حامیان دروغین حقوق بشر صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح کرد: امروز شاهد نسل‌کشی و مسلمان‌کشی در میانمار هستیم و این جنایات در حالی صورت می‌گیرد که مجامع بین‌المللی سکوت کرده‌اند و بدتر از آن بی‌تحرکی کشورها و دولت‌های اسلامی در قبال این مسئله است.

آیت‎‌الله خاتمی با اشاره به دو مناسبت پیش‌رو گفت: امروز ۲۴ ذی‌الحجه روز مباهله پیامبر اکرم (ص) با مسیحیان نجران است که در نهایت این گروه پذیرفتند که به جامعه اسلامی جزیه بپردازند. همچنین۲۵ ذی‌الحجه روز نزول سوره «هل‌اتی» است که در تقویم کشور با عنوان روز خانواده نام‌گذاری شده است.

امام جمعه زنجان به تلاش دشمن برای متزلزل کردن کانون خانواده‌ها تصریح کرد: دشمن با هجمه فرهنگی خود می‌خواهد بنیان خانواده را متزلزل کند و برای ایستادگی در این عرصه باید بدانیم در کانون خانواده سالم و پرمحبت است که فرزندان به خوبی تربیت می‌شوند.

آیت‌الله خاتمی همچنین با اشاره به اینکه حج امسال در سایه عزت و آرامش برگزار شد، تاکید کرد: وقتی حضرت ابراهیم (ع) بنیان‌گذار و تجدید بنا کننده خانه کعبه، این اقدام را به پایان رساند از طرف ذات احدیت دستور یافت که برای حج و زیارت خانه الهی، اعلام عمومی کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه خانه کعبه به عنوان یک قبله واحد، زمینه اتحاد و انسجام جامعه اسلامی را فراهم کرده است، تصریح کرد: خانه کعبه به‌عنوان بیرق و آرم جامعه اسلامی و مسلمانان است که طبق تاکید امام معصوم نباید نسبت به آن و انجام حج و زیارت خانه خدا، بی‌اعتنا شد.

captcha