توقف جنایات علیه مسلمانان روهینگیا نیازمند اقدامی جهانی است
کد خبر: 3642184
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
سفیر ایران در بنگلادش در گفت‌وگو با ایکنا:

توقف جنایات علیه مسلمانان روهینگیا نیازمند اقدامی جهانی است

گروه بین‌الملل: عباس واعظی، سفیر ایران در بنگلادش با اشاره به این که شرایط کنونی مسلمانان در میانمار با همیشه تفاوت دارد، تأکید کرد: متوقف ساختن جنایاتی که علیه مسلمانان روهینگیا به وقوع می‌پیوندد، به یک اقدام جهانی نیاز دارد.

متوقف ساختن جنایات میانمار، نیازمند یک اقدام جهانی استعباس واعظی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش، در گفت‌و‌گو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به بنگلادش در ارتباط با آینده مسلمانان میانمار که اکنون دچار بحران شده‌اند، گفت: مسئله مسلمانان روهینگیا مانند زخم کهنه‌ای میان میانمار و بنگلادش است که جنبه تاریخی دارد و هر از چند گاهی سیکل آمدن پناهندگان و آوارگان به این کشور تکرار شده و باز فروکش می‌کند. 

 وی با بیان این که ظاهرا شرایط کنونی با همیشه تفاوت دارد، گفت: آوارگانی که به بنگلادش می‌آیند خود اذعان می‌کنند شرایط این بار به گونه‌ای دیگر است. نظامیان میانمار مردها را می‌کشند، زنان و کودکان را اسیر کرده و خانه و کاشانه مسلمانان را آتش می‌زنند.  

عباس واعظی به نقل از یکی از این انجمن‌های غیردولتی روهینگیایی که در بنگلادش فعالیت می‌کند، اظهار کرد: آن‌ها شهرها را پس از تخلیه آتش می‌زنند. 

سفیر ایران در بنگلادش تأکید کرد: با توجه به شرایط کنونی، مسئولان بنگلادش و دیگر مسئولین ناظر بر این مسئله درخواست دارند غیر از کمک‌های انسانی که انجام می‌شود و لازم هم هست، یک حرکت جهانی از سوی سازمان ملل، سازمان همکاری‌ اسلامی و کشورهای مختلف برای متوقف ساختن جنایاتی که در حق مسلمانان روهینگیا رخ می‌دهد، صورت گیرد.  

وی در پایان با اشاره به تداوم ارسال کمک‌های انسانی برای مسلمانان میانمار، افزود: این مرحله نخست کمک‌های جمهوری اسلامی به مسلمانان روهینگیا بود و قرار است این کمک‌ها ادامه یابد.

یادآور می‌شود، نخستین محموله از کمک‌های بشردوستانه ایران بامداد دیروز(24 شهریورماه) شامل ۴۰ تن اقلام مختلف به مقصد بنگلادش و برای امدادرسانی به مسلمانان آواره میانماری ارسال شد/.

captcha