روز مباهله به‌عنوان روز جهانی اديان مطرح شود
کد خبر: 3642197
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
آيت‌الله صفايی بوشهری:

روز مباهله به‌عنوان روز جهانی اديان مطرح شود

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نمازجمعه اين شهر با بيان اينكه روز مقدس مباهله سند تاريخی محكم و متقی بر حقانيت پنج تن آل عبا است، گفت: نياز است كه تاريخ‌پژوهان تمامی اديان، روز مباهله را احيا بكنند؛ روز مباهله بايد به‌عنوان روز جهانی اديان در جامعه ما مطرح شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ايكنا، نبأ، آيت‌الله غلامعلی صفايی بوشهری، نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، 24 شهريورماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر بوشهر با بيان اينكه روز مقدس مباهله سند تاريخی محكم و متقی بر حقانيت پنج تن آل عبا است، اظهار كرد: نياز است كه تاريخ‌پژوهان تمامی اديان، روز مباهله را احيا بكنند؛ اين روز به‌عنوان چراغ همه اديان است و لذا روز مباهله بايد به‌عنوان روز جهانی اديان در جامعه ما مطرح شود.

جهان استكبار به‌دنبال تضعيف رويه و روحيه انقلابی مسئولان نظام است
وی با اشاره به ديدار مقام معظم رهبری با اعضای مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: جوهره كار در مجمع تشخيص مصلحت نظام بايد انقلابی باشد و انقلابی بماند؛ نگاه جهان استكبار به‌دنبال اين است كه رويه و روحيه انقلابي را از مسئولان نظام بگيرد و آنها را دچار افت و ضعف در اين حوزه كنند و به اين خاطر است كه مقام معظم رهبری در تمامی ديدارها بر اين امر تأكيد می‌كنند.
رئيس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه با بيان اينكه خانواده كوچک‌ترين مجتمع جامعه است كه بزرگ‌ترين تأثير را در جامعه دارد، افزود: اگر مسئولان كشور، خانواده‌ها را در عرصه فرهنگی بر اساس ايمان، تقوا و اخلاق، احترام متقابل در راستای تأمين مايحتاج مديريت کنند می‌توانند جامعه را اصلاح كنند، زيرا جامعه مُركبی از خانواده است.

توجه به وضعيت خدمات رفاهی و حقوقی بازنشستگان
وی بر تكريم و خدمت‌رسانی به قشر بازنشستگان تأكيد كرد و گفت: مسئولان نظام به بازنشستگان در عرصه حقوق و خدمات رفاهی بايد توجه ويژه كنند چراکه مخارج زندگی یک فرد بازنشسته بعد از دوران شاغلی بيشتر می‌شود و يک خانواده بزرگ زير سايه اين شخصيت بازنسشته دارند زندگی می‌كنند. بنابراین، در عرصه رساندن خدمات سلامتی پزشكی، رفاهی و حقوقی برای بازنشستگان طوری برنامه‌ريزی و اقدام كنيم كه اين شخص در تمامی مراحل زندگی سربلند باشد.

بهره‌گيری از ظرفيت‌های اقتصاد كرانه‌ای استان بوشهر بيشتر شود
آيت‌الله صفايی بوشهری استان بوشهر را استان فوق‌العاده حساس و دارای ظرفيت‌های بين‌المللی و 936 كيلومتر مرز دريايی با خليج فارس برشمرد و عنوان كرد: استان بوشهر تمامی شاخصه‌های اقتصادی كرانه‌ای را دارد و در برخی از كشورها از ظرفيت‌های اقتصاد كرانه‌ای در حدود 50 درصد توليد ناخالص ملی را ايجاد می‌كنند و متأسفانه در بوشهر اين شاخص در كم‌ترين حد و وضعيت سرزمينی خود است.

جايگاه استراتژيک انرژری هسته‌ای و تجارت دريايی بوشهر در خاورميانه
نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر به راه‌اندازی و نصب رآكتورهای نيروگاهی در اين استان اشاره كرد و گفت: نيروگاه اتمی بوشهر در منطقه خاورميانه دارای رتبه و موقعيت استراتژيک است و حتی به لحاظ تجارت دريايی و شيلات استان بوشهر دارای سابقه كهن است.
امام جمعه بوشهر بيان کرد: استان بوشهر به لحاظ درآمدزدايی يكی از مهم‌ترين استان‌ها برای درآمد نظام است، ولی سهم استان بوشهر متناسب با منابع ملی كشور نيست و لذا دولت بايد استانداری برای بوشهر انتخاب كند كه دارای شاخصه والای استانداری باشد و شخص استاندار بتواند وضعيت استان را از لحاظ توسعه و پيشرفت از حالت بالقوه به بالفعل تبديل كند.

خدامحوری، انقلابی‌گری و مردم‌داری سه اصل بنيادين خدمتی استانداران باشد
آيت‌الله صفايی بوشهری در پايان با تأكيد بر اينكه استاندران بايد شايسته‌سالار، مردم‌دار و در بين مردم باشند، گفت: استاندار بوشهر بايد در تمامی برنامه‌ها اقتصاد مقاومتی را اجرا و زمينه‌های جذب سرمايه‌گذاری را در استان بوشهر ايجاد كند و استاندار انتخاب شده از سوی دولت برای بوشهر هدفش خدمت بر سه اصل بنيادين خدامحوری، انقلابی‌گری و مردم‌داری باشد و نكند كه مسير انقلاب و اهداف امام راحل و شهدا و تاريخ تابناک اين استان را فراموش كند و لذا استاندار بوشهر بايد به جهت رشد و توسعه استان و كاهش مشكلات جامعه به همراه نمايندگان مجلس شورای اسلامی پی‌گير مطالبات مردم باشد.

 حامد فكوری
captcha