هیچ مشکلی در تأمین نیروی دارالقرآن‌ها نداریم
کد خبر: 3642204
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
مسیب‌‌زاده:

هیچ مشکلی در تأمین نیروی دارالقرآن‌ها نداریم

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در تأمین نیروی دارالقرآن‌ها جای هیچ نگرانی نیست یک مدیر موظف و یک مربی آموزشی 48 ساعته به تمام دارالقرآن‌ها تعلق می‌گیرد طبق قانون بنده رسماً اعلام می‌کنم هیچ مشکلی در زمینه تأمین نیروی دارالقرآن‌ها نداریم.

محمد‌رضا مسیب‌‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: آموزش‌وپرورش در حوزه دارالقرآن‌ها سیاست واحدی دارد؛اینکه هر منطقه بر اساس دستورالعمل مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش باید یک دارالقرآن داشته باشد یعنی نزدیک به 750 دارالقرآن در کشور. در سال‌های اخیر با جلسات مختلف مصوب شد شاخص توسعه هر منطقه، 2 دارالقرآن یکی دخترانه و یکی پسرانه البته به صورت مستقل باشد.
وی ادامه داد: از آنجایی که مدیریت این دارالقرآن‌ها دولتی است اما خودگردان اداره می‌شوند نیاز بود تشکیلات مدیریتی خوبی هم برای آنها تعریف شود از این جهت مصوب کردیم در هر استان یک دارالقرآن مرکزی فعالیت کند که هم طرح‌های استانی را به صورت پایلوت اجرا کند و هم اشراف بر سایر دارالقرآن‌ها داشته باشد و به نوعی ساماندهی دارالقرآن‌های استان را زیر نظر اداره قرآن و عترت انجام دهد.
مسیب‌زاده گفت: تفاهم نامه‌ای را با مجمع خیرین مدرسه‌ساز در دست تهیه داریم که با اهدای زمین‌های وقفی که در اختیار آموزش‌وپرورش است کلید ساخت دارالقرآن به دست مجمع خیرین زده شود.
وی با اشاره به بازدید از دارالقرآن خیرساز عباسیان اراک افزود: این دارالقرآن هم از لحاظ زیبایی‌های بصری و هم فضای معنوی بی‌نظیر است این کارها بدون تلاش و مجاهدت به دست نمی‌آید توصیه می‌کنم مسئولان استان از این دارالقرآن بازدید و از پتانسیل آن برای تربیت مربی و فعالیت‌های تخصصی استفاده کنند.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: دارالقرآن مرکزی در تمام استان‌ها یا آماده شده یا در دست اقدام است اما قطعاً برخورداری از دارالقرآن موفق بستگی به شرایط استان دارد. 
وی با اشاره به وضعیت نیروهای دارالقرآن گفت: در تأمین نیرو برای این مراکز قرآنی جای هیچ نگرانی نیست مصوبه داریم که یک مدیرموظف و یک مربی آموزشی 48 ساعته از نیروهای آموزش‌وپرورش به تمام دارالقرآن‌ها تعلق می‌گیرد تا دو سال گذشته در این زمینه مشکل داشتیم اما مشکلات رفع شده است البته ممکن است برخی مناطق در اختصاص نیرو سلیقه‌ای عمل کنند و با مشکل مواجه شوند اما طبق قانون بنده رسماً اعلام می‌کنم هیچ مشکلی در زمینه تأمین نیروی دارالقرآن‌ها نداریم.
مسیب‌زاده افزود: استفاده از نیروهای آزاد به طور کلی در این مراکز ممنوع است اما استفاده از اساتید و بزرگان قرآنی شهر که به دنبال ایجاد شغل و پست نیستند هیچ منعی ندارد چراکه ظرفیت جذب آموزش‌وپرورش از طریق مجلس و دانشگاه فرهنگیان یا فراخوان‌های معتبر وزارتخانه اعلام می‌شود.
captcha